• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403032114203
  • خبرنگار : 30057

گردش مالی ۴۰ همتی شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری/اتصال دو سامانه برای فروش محصولات

گردش مالی ۴۰ همتی شرکت‌های مستقر در پارک‌های فناوری/اتصال دو سامانه برای فروش محصولات

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری سامانه جان را یک نمایشگاه دائمی از محصولات دانش بنیان توصیف کرد و گفت: با همکاری وزارت صمت، سامانه جان به سامانه توانیران متصل شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سجاد محمد علی نژاد در آیین رونمایی از سامانه جریان اقتصادی نوین(نان) گفت: در اقتصاد مقاومتی وقتی به دنبال جریان اقتصادی هستیم، باید همه اجزای آن متعلق به دانش و داشته‌های خودمان باشد چرا که دانش خودمان بهترین عنصر کلیدی پایداری است.

وی ادامه داد: برای توسعه اقتصاد دانش پایه نیاز به ظرفیت‌هایی داریم که شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابند و آنها به این توسعه یافتگی اقدام به تولید محصولات بیشتر دانش بنیان کنند. از این رو نوع واگذاری، شرایط توسعه و ارائه آموزش‌های در این راستا بوده است.

محمدعلی نژاد یکی از دغدغه‌های جدی شرکت‌های دانش بنیان را بازار آنها ذکر کرد و یاداور شد: بیشتر شرکت‌های فناور از نوع شرکت‌های خرد و کوچک هستند که سرمایه لازم به ویژه در حوزه های تبلیغ در اختیار ندارند از این رو ما نیاز به عرصه‌ای داریم که ارتباط سیستمی میان دستگاه‌های مختلف و شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف با شرکت‌های بزرگ ایجاد شود تا در جریان دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور قرار گیرند.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی سامانه جان را در این راستا عنوان کرد و گفت: این سامانه که ذیل سامانه نان است، علاوه بر آنکه محصولات دانش بنیان شرکت‌ها را معرفی می‌کند، عرصه‌ای برای آشنایی جامعه با این دستاوردها و فروش و بازاریابی آنها را نیز ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به مزایای سامانه جان خاطرنشان کرد: هر مجموعه‌ دانش بنیانی می‌تواند محصولات خود را در آن بارگذاری کند ضمن آنکه مشتریان می‌توانند محصولات سفارشی خود را در آن به ثبت برسانند و از سوی دیگر اگر فردی نیاز جدیدی داشت می‌تواند در آن به ثبت برساند.

معاون فناوری وزیر علوم، با بیان اینکه این سامانه در کاهش خروج ارز نیز نقش آفرینی می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد فناور در ۵۶ پارک فناوری کشور مستقر هستند که گردش مالی ۴۰ هزار میلیارد تومانی را رقم زده‌اند و این سامانه می‌تواند عرصه‌ای برای معرفی و خرید و فروش محصولات آنها خواهد بود.

محمد علی نژاد به اشاره به حضور حدود ۳ هزار شرکت مستقر در پارک‌های فناوری در سامانه جان گفت: جان، در واقع یک نمایشگاه دائمی است که هم نیازهای کشور را مرتفع می‌کند و هم پاسخی برای جلوگیری از خروج ارز به شمار می‌رود.

وی از انعقاد تفاهم نامه‌ای با وزارت صمت خبر داد و گفت: در این همکاری سامانه جان به سامانه توانیران متصل شده است. سامانه توانیران با هدف معرفی پروژه‌های در دستور کار دستگاه‌ها است و با اتصال این دو سامانه به یکدیگر، در صورتی که دستگاه‌ها نیاز داشته باشند تا بخشی از نیازهای خود را برای اجرای این پروژه‌ها وارد کنند، از طریق شرکت‌های داخلی تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha