• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403032114019
  • خبرنگار : 50649

عضو شورای اسلامی شهر شیراز:

منطقه جدید شهرداری در قسمت گویم و دوکوهک شیراز راه‌اندازی شود

منطقه جدید شهرداری در قسمت گویم و دوکوهک شیراز راه‌اندازی شود

ایسنا/فارس ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه ۱۰ شهردار خواستار راه‌اندازی منطقه جدیدی در قسمت گویم و دوکوهک برای پاسخگویی به حجم بالای نیازها در این مناطق شد.

نشست بررسی مسائل منطقه گویم شیراز امروز، ۲۱ خرداد ماه با حضور اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان مدیریت شهری این کلان‌شهر برگزار شد.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۱۰ شیراز در این نشست گفت: باید به‌صورت زیربنایی مشکلات حل شود و منطقه جدیدی در قسمت گویم و دوکوهک راه‌اندازی شود تا بتواند پاسخگوی این حجم زیاد درخواست‌ها باشند و حتماً به‌صورت ویژه به منطقه کمک شده و کارها تقسیم شود.

ابراهیم کمالی بیان کرد: فهرست مسائل خرد و کلان آماده‌شده که باید با حضور امام جمعه گویم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود و با حضور مقام ارشد قضایی و رئیس جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری در جهت تخریب‌های غیرمجاز قرار گیرند و اگر آن‌ها هم حضور داشته باشند بسیاری از مسائل در خصوص شهرداری رفع‌ و رجوع می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست اظهار کرد: مسائل این شهرک احصا و شناسایی‌شده و بر اساس اولویت‌ها و مصوبات شورای اسلامی شهر دنبال می‌شود تا در زمان مشخص‌شده به نتیجه مطلوبی برسیم.

سیدابراهیم حسینی، این شهرک را یک مکان خاص و راهبردی در شمال غربی کلان‌شهر شیراز دانست.

شهردار شیراز نیز در این جلسه که ویژگی‌های خاص شهرک گویم را برمی‌شمرد، به اقداماتی که مدیریت شهری برای پیشرفت این منطقه در حال انجام است، اشاره و بیان کرد: اقداماتی نظیر عملیات اجرایی احداث زیرگذر گویم در این منطقه با توجه به قرارگیری این منطقه در شریان اصلی ورودی چند استان و همچنین نزدیکی به بوستان دراک و تعریف پنج پروژه گردشگری در آن، پیشرفت بسزایی را ایجاد می‌کند.

محمدحسن اسدی با اشاره به طرح‌های محله و مسجدمحوری و همچنین محرومیت‌زدایی به‌عنوان دو اقدام فاخر شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به انجام اقداماتی دیگر نظیر، آسفالت، کاشت درخت، فضای سبز، لوله‌گذاری نیز در این منطقه اشاره وبر هم‌افزایی دیگر دستگاه‌ها برای ایجاد سرانه‌های ورزشی، درمانی و آموزشی تأکید کرد.

محمدتقی تذروی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه هدف اصلی ما رضایتمندی شهروندان است، از امام‌جمعه گویم و یاوران و معتمدین شهرک گویم که دغدغه رفع مشکلات این محله فعالیت می‌کنند، تشکر کرد.

امام‌جمعه گویم نیز اظهار کرد: سرلوحه تمامی اقدامات شهرداری فرهنگ است و تمامی اقدامات اقتصادی، عمرانی همه ذیل فرهنگ باید باشد و این مهم در کلیه کارها در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا خادم با بیان اینکه مردم باید پرداخت عوارض را از وظایف شرعی و قانونی خود بدانند و برای آن فرهنگ‌سازی شود، بر تقویت زیرساخت‌ها و پیشرفت شهرک گویم باهمت مدیریت شهری تأکید کرد.

شهرام سبزیان‌فرد، شهردار منطقه ۱۰ شیراز نیز بر اقدامات متعدد شهرداری این منطقه در راستای رفع محرومیت تأکید و بیان کرد: ساخت ایستگاه آتش‌نشانی، لوله‌گذاری، آسفالت شهرک شورا و زیمنس، آسفالت روی زیرگذر گویم، تعریض معابر، ایجاد کندرو و تندرو پیاده‌روسازی، آسفالت معابر خاکی در شهرک گویم انجام‌شده و یا در حال انجام است و در بعضی قسمت‌ها از بودجه محرومیت‌زدایی نیز استفاده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۳:۳۲

باسلام .در مورد شهرک فجر دوکوهک که الان ورودی و خروجی شهرک توسط کامیون‌های که ماسه حمل می‌کند باعث شده آسایش و امنیت برای این شهرک نشین ها خیلی کم شود از شورای شهر و شهردار منطقه فکری به حال محل عبور اینکامیونها بکندد .باتشکر

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۳۲

داداش ما هم صدبار گفتیم اما کسی زورش به معدن دارا و کامیون دارا نمیرسه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۵:۳۰

تا زمانی که برای تغییر مسیر کامیون‌های دوکوهک که آرامش رو از مردم سلب کردن کاری نکنید انگاری هیچ کاری نکردین

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۲۰

سلام درود بر کسانی که خدمت می کنند در مورد زمین‌های ذخیره مسکونی اگر تصمیم گیری بشود ماها که خونه نداریم شاید با وام وشرایط دیگه توانستیم صاحب خونه بشیم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۶:۱۸

سلام یه فکری هم برا قلات فارس بکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۷:۵۰

سلام قلات رااز بلاتکلیفی نجات دهید با وجود زیباو توریستی بودن این روستا و نزدیک بودن به کلان شهر شیراز و جمعیت زیاد اون هنوز به عنوان یک روستا شناخته میشه و بدون امکانات اخیرا هم اتصال بزرگراه اصفهان به شیراز که با یک بریدگی این همه حجم ترافیکی رو به جاده شیراز وصل میکنه که واقعا خطر ساز هست وباید فکری کرد