ضرغام پرنیان در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از شعارهای محوری و از اهداف متعالی نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از فلسفه اسلام، بحث عدالت اجتماعی است گفت: یکی از شقوق با اهمیت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است، یعنی بتوانیم فرصتها و امکانات برابر را برای آموزش رسمی در دوران تحصیل دانش آموزان سطح کشور فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه عدالت تربیتی چند بعد از جمله تجهیزات و امکانات، محتوا، فرصتهای برابر دسترسی به اطلاعات و امکانات آموزشی دارد افزود: در آموزش و پرورش با توجه به احساس شدن خلاء و راهبری آن توسط مجموعه بالا دستی، وزیر آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۰ قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی را در وزارت آموزش و پرورش راه اندازی کرد تا با یک مجموعه بالادستی و با کمک همه معاونتها، برای رفع فاصلههای طبقاتی در آموزش و پرورش بسیج شوند.
مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این مسیر سازمان نوسازی، معاونت متوسطه، آموزش ابتدایی، معاونت پرورشی، معاونت تربیت بدنی به کمک قرارگاه میآیند ادامه داد: همه استانها رصد و مناطق کم برخوردار بررسی و رفع مشکلات آنها انجام میشود.
۲۶۱ منطقه آموزشی کشور در اولویت رفع مشکلات
پرنیان با بیان اینکه ۲۶۱ منطقه آموزشی کشور به عنوان منطقه اولویت اول برای رفع مشکلات مدارس شناسایی شدهاند گفت: اگر مدرسهای از نظر فضا و تجهیزات دچار مشکل باشد به کمک خیرین، سازمان نوسازی و معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری مشکلات مدرسه حل میشود.
وی با بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس در دو سال گذشته در مناطق روستایی ساخته شده است افزود: در قرارگاه عدالت تربیتی، مشکلات شناسایی و سازمان و معاونتهای مربوطه مامور رفع مشکلات میشوند.
مشاور وزیر و دبیرقرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دغدغههای عدالت تربیتی در آموزش و پرورش در حال پیگیری و رفع است ادامه داد: در حوزه محتوا، مسائل محتوایی و توانمندسازی معلمان، گروههای جهادی و موسسات خیریهای تخصصی و معاونتهای آموزش و پرورش در حال توانمندسازی معلمان مناطق کم برخوردار هستند.
انتهای پیام
نظرات