• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032013251
  • خبرنگار : 50042

انهدام باند سارقان طلا

انهدام باند سارقان طلا

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی رودسر از انهدام باند سارقان طلاجات در رحیم‌آباد که با استفاده از سلاح سرد اقدام به سرقت طلاجات بانویی ۶۳ ساله کرده بودند در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سید جلال الدین جوانمردی امروز ۲۰ خردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر تلاش‌های شبانه‌روزی ماموران انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرائم به توجه و رعایت مردم به هشدارها و توصیه‌های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به امنیت اجتماعی مطلوب در جامعه، جدی گرفتن مشارکت مردمی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد سرقت توسط دو زن در قالب مامور آمار در روستای لاتک بخش رحیم‌آباد شهرستان رودسر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان رودسر با انجام تحقیقات و بررسی سرنخ‌های به دست آمده، یک متهم مرد ۳۸ ساله را در این پرونده‌ها شناسائی و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر بیان کرد: متهم در تحقیقات فنی پلیس ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی شد ولی با توجه به قرائن و مستندات موجود سرانجام لب به اعتراف گشود و به برنامه‌ریزی برای انجام سرقت با یک مرد و دو زن دیگر اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به همکاری و هماهنگی مقامات قضائی شهرستان‌های رودسر و لاهیجان در شناسایی و دستگیری متهمان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی رودسر در عملیات‌های ضربتی مجزا  دو سارق زن ۳۳ و ۳۷ ساله و یک همدست مرد ۲۶ ساله  متهم را دستگیر کردند.

وی به دستگیری مال‌خر ۵۱ ساله این پرونده در شهرستان لاهیجان و کشف اموال سرقتی فروخته شده اشاره و اظهار کرد: کلیه متهمان به بزه انتسابی خود مبنی بر تشکیل باند سرقت و برنامه‌ریزی مدون در خصوص انجام این جرم اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با اعلام اینکه خودروی ۲۰۶ و تاکسی سمند متهمان که برای ارتکاب سرقت استفاده شده بود توقیف شد، خاطرنشان کرد: پس از بازسازی صحنه جرم متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراجل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جوانمردی با تاکید بر اینکه پیشگیری از وقوع سرقت‌ها به لحاظ تبعات آن در جامعه که موجب پایین آمدن احساس امنیت می‌شود، تصریح کرد: از اعتماد به افراد مشکوک و ناشناس که در قالب مامور آمار یا مامور دستگاه‌های خدماتی و دولتی که دارای مدارک معتبر نیستند خودداری کرده و از دعوت آنها به داخل منزلشان خودداری کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha