• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 1403032013245
  • خبرنگار : 71468

شکست تلخ محمدرضا گرایی و اشتباه بچه‌گانه اسماعیلی در مجارستان

شکست تلخ محمدرضا گرایی و اشتباه بچه‌گانه اسماعیلی در مجارستان

قهرمان کشتی فرنگی المپیک توکیو با شکست مقابل حریف گرجستانی خود به مرحله فینال تورنمنت مجارستان نرسید.

به گزارش ایسنا، در دومین روز تورنمنت کشتی فرنگی مجارستان، کشتی‌گیران اوزان ۵۵، ۶۷، ۷۲، ۷۷، ۸۲، ۸۷ و ۹۷ به رقابت پرداختند. ایران ۹ کشتی‌گیر در روز دوم دارد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، دو نماینده از  ایران کشتی می‌گیرند و هر دو رقابت حساسی را برای رسیدن به المپیک پاریس با یکدیگر دارند.

محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو به فینال این مسابقات نرسید.

سعید اسماعیلی دیگر نماینده ایران در این وزن برابر اورتا سانچس از کوبا قهرمان المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳ کشتی گرفت و با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که چند ثانیه مانده به پایان وقت دوم و زمانی که اسماعیلی ۷ بر ۵ پیش بود، سانچس کشتی را به نشانه باخت رها کرد و اسماعیلی نیز با تصور اینکه پیروز شده به حریف پشت کرد تا نزد مربی‌اش برود اما کشتی‌گیر کوبایی ناگهان از او کمرگیری کرد و با اجرای فن ۴ امتیاز گرفت و پیروز شد.

مرحله نیمه نهایی وزن ۶۷ کیلوگرم

محمدرضا گرایی قهرمان المپیک توکیو با لری ابولادزه از گرجستان دارنده یک مدال طلا و دو نقره جهان در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی گرفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۱ شکست خورد و به فینال نرسید.

گرایی در دیدار رده‌بندی باید برای کسب مدال برنز رقابت کند.

نماینده ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک پاریس هنوز مشخص نشده و از بین محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی، یکی راهی المپیک می‌شود. بنابراین نتیجه تورنمنت مجارستان در انتخاب کشتی‌گیر اعزامی تاثیر زیادی دارد.

نحوه انتخاب کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم

هر کشتی‌گیری که مدال طلا را  کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در حالت عکس برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از ۳۰ دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده، ملی‌پوش این وزن خواهد شد. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۶:۵۱

مقصر صد در صد مربی بسه بابا چرا یکم جدی کوچ نمیکنه همش داره میخنده جمع کنین هیچ کس سر جاش نیس

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۹

باسلام بنده غلامرضا اسدی خادم ونوکر امام هشتم شیعیان هستم عرض کنم با بدشانسی وکمی تجربه بودن سعید اسماعیلی بسیار ناراحت وافسرده شدم این جوان بسیار با قدرت ظاهر شد حریفش با ناجوانمردانه اسماعیلی راشکست یک ایران از باخت ناراحت شدن برای این جوان دزفولی در المپیک ارزوی مدال طلا دارم