• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403032013217
  • منبع : بازار

مراحل نصب ساندویچ پانل / عکس

مراحل نصب ساندویچ پانل / عکس

نصب ساندویچ پانل و ساخت ساختمان با این متریال یک فرآیند چندمرحله‌ای است. پس از خرید پنل ساندویچی و انتقال آن به محل کارگاه باید چندین مرحله یکی پس از دیگری و به ترتیب انجام شوند تا در نهایت سقف و دیوار تکمیل گردند و ساختمان آماده بهره‌برداری شود. در صورت برنامه‌ریزی درست و دقیق انجام تمام مراحل در زمانی کوتاه و با تعداد افرادی اندک امکان‌پذیر می‌باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از ماموت ساختمان، جداره‌های ساخته شده با پانل ساندویچی مزیت‌های بسیار زیادی دارند. برای کسب اطلاعات کامل در ارتباط با کاربردها و مزایای انواع ساندویچ پانل به این لینک مراجعه کنید. برخی از قابلیت‌های پانل‌ها تنها در صورتی محقق می‌شوند که مراحل نصب ساندویچ پانل به درستی طی شوند.

انواع ساندویچ پانل از جنبه روش نصب

باید توجه داشت که هر یک از انواع ساندویچ پانل شامل دیواری، سقفی، سردخانه‌ای و اتاق تمیز روش نصب خاص خود را دارند. حتی پنل‌های دیواری بسته به معمولی یا پیچ مخفی بودن و همچنین بسته به اینکه به صورت افقی یا عمودی قرار داده شوند دارای شیوه جایگذاری متفاوتی هستند.

در عمل دیوارها و سقف هر یک با نوع متمایزی از نیروها مواجه می‌باشند. نیروهای وارده به دیوار بیشتر از نوع فشاری هستند اما در مورد سقف‌ها نیروهای کششی شدت بیشتری دارند. بنابراین نصب ساندویچ پانل بسته به نوع آن نیازمند بهره‌گیری از مهارت‌ها و تجهیزات متفاوتی می‌باشد.

نصب ساندویچ پانل دیواری

پیش از نصب ساندویچ پانل دیواری باید سطح زمین زیر دیوارها را آماده‌سازی کرد و پروفیل رانر را در کف اجرا نمود. علاوه بر این باید چارچوبی فلزی با استفاده از انواع پروفیل‌ها از جمله قوطی ساخت. پنل‌های دیواری به روش زبانه و فاق به هم اتصال داده می‌شوند. در این روش زبانه‌ها داخل شکاف یا فاق جای می‌گیرند.

جداره پنلی با بهره از پیچ به زیرسازی فلزی متصل می‌گردد. در مدل پیچ مخفی طراحی نقطه اتصال به گونه‌ای است که پیچ‌ها از بیرون دیده نشوند. به منظور افزایش استحکام دیوار پروفیل‌های مورد استفاده برای زیرسازی نصب ساندویچ پانل باید بر مبنای ضخامت پنل ساندویچی و همچنین ارتفاع دیوار انتخاب گردند.

نصب ساندویچ پانل سقفی

بر خلاف انواع دیگر پنل‌ها، اتصال میان پانل‌های سقفی از طریق اورلب کردن یا همان همپوشانی انجام می‌شود. قبل از نصب ساندویچ پانل سقفی باید زیرسازی لازم را بر روی سازه اصلی بام اجرا نمود. برای زیرسازی معمولاً از پروفیل‌های پرلین Z شکل استفاده می‌کنند. پرلین‌ها روی تیرهای سقف قرار می‌گیرند و بستر لازم را برای جای‌گذاری پنل ساندویچی فراهم می‌نمایند.

مهم‌ترین پیچیدگی در نصب ساندویچ پانل سقفی انتقال متریال‌ها به روی بام و کار در ارتفاع است. در هنگام خرید و بکارگیری این نوع متریال باید به تعداد و فرم گام‌ها توجه ویژه داشت. گام‌ها در واقع همان برآمدگی‌های روی سطح ورق بیرونی هستند. با در نظر گرفتن تمام عوامل دخیل پنج گام ذوزنقه‌ای بهینه‌ترین عملکرد و بیشترین کارایی را دارند.

متعلقات نصب ساندویچ پنل

در زمان نصب ساندویچ پنل باید از متعلقات و همچنین تجهیزات خاصی بهره گرفت. متعلقات و اکسسوری‌ها در واقع مجموعه‌ای از پروفیل‌ها و قطعات هستند که برای تکمیل فرآیند جای‌گذاری انواع پانل ساندویچی و احداث سقف و دیوار باید مورد استفاده قرار گیرند. فلاشینگ و آبرو مهم‌ترین متعلقات نصب ساندویچ پنل هستند.

از میان فلاشینگ‌ها، تاج و زیر تاج در اجرای سقف‌ها و فلاشینگ‌های بازشو و کنج در ساخت دیوارها به طور گسترده به کار گرفته می‌شوند. آبرو اکسسوری مهمی است که وظیفه‌اش انتقال آب از روی بام ساختمان به محیط بیرون می‌باشد. آبرو یا گاتر معمولاً در مقایسه با سایر انواع متعلقات نصب ساندویچ پانل ضخامت بیشتری دارد.

در مراحل مختلف احداث جداره‌ها علاوه بر انواع مختلف اکسسوری باید از تجهیزات و ابزارآلات خاصی برای جای‌گذاری و همچنین کنترل کار بهره گرفت. برخی از مهم‌ترین تجهیزاتی که باید در جریان ساخت دیوارها و سقف و نصب ساندویچ پانل مورد استفاده قرار گیرند عبارت‌اند از:

  • ابزار و تجهیزات اندازه‌گیری (متر، لیزر و...)
  • ابزارآلات حمل و جابه‌جایی
  • انواع چسب و پیچ
  • ابزار مخصوص برش (برای بریدن پنل‌ها در صورت لزوم)

مراحل نصب ساندویچ پانل / عکس

نصاب ساندویچ پانل

برای اجرای سریع جداره‌ها باید انجام عملیات نصب و جای‌گذاری را به نصاب ساندویچ پانل واگذار کرد. شرکت‌های ساختمانی معتبر مانند ماموت ساختمان که در پروژه‌های خود از متریال‌های صنعتی و پیش ساخته بهره می‌برند با استخدام افراد مستعد اقدام به آموزش آنها می‌نمایند. همانطور که ذکر شد شرط لازم برای بهره‌مندی از تمام مزیت‌های پنل‌ها نصب صحیح آنها است.

نصاب ساندویچ پانل سرعت ساخت سقف و دیوارها با پنل ساندویچی را تا دو برابر افزایش می‌دهد. از طرف دیگر افراد حرفه‌ای توان تشخیص و بکارگیری بهترین نوع فلاشینگ، آبرو و سایر متعلقات مورد نیاز را دارند. در مقابل نیروهای کار غیرمتخصص به علت عدم آشنایی با این متریال نه تنها موجب کندی کار می‌شوند بلکه ممکن است در هنگام اجرای دیوارها و سقف ناخواسته به پنل‌ها آسیب وارد کنند.

مراحل نصب ساندویچ پانل / عکس

هزینه نصب ساندویچ پانل

ساخت جداره‌ها در تمام پروژه‌های ساختمانی نیازمند زمان و هزینه است. برای محاسبه زمان و هزینه‌ها باید عوامل متفاوتی را در نظر داشت. هزینه نصب ساندویچ پانل به چند عامل اساسی وابسته است. مقیاس و متراژ پروژه و نوع پنل ساندویچی مهم‌ترین عوامل موثر هستند. بی‌تجربگی نیروی انسانی و نداشتن مهارت کافی عواملی هستند که هزینه‌ها را به میزان قابل‌توجهی بالا می‌برند.

در مورد دیوارها بلندی جداره، تعداد بازشوها و فرم دیوار فاکتورهای اصلی محسوب می‌شوند. در اجرای سقف‌ها، هر چقدر ارتفاع و دهانه سقف بیشتر باشد زمان و هزینه نصب ساندویچ پانل بیشتر می‌شود. در مجموع ساخت جداره‌ها با پنل‌های عایق در مقایسه با مصالح بنایی هزینه‌های پایین‌تری دارد. سازندگان گرامی می‌توانند جهت استعلام هزینه‌ها با کارشناسان ماموت ساختمان تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha