• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403032013159
  • خبرنگار : 50037

شتاب پروژه ملی کُریدور شمالی استان همدان در دولت سیزدهم

شتاب پروژه ملی کُریدور شمالی استان همدان در دولت سیزدهم

ایسنا/همدان پروژه ملی کریدور شمالی همدان به طول ۸۱ کیلومتر در سال ۸۹ کلنگ‌زنی شده است.در احداث این طرح ملی، چهار شهرستان فامنین، درگزین، رزن و کبودراهنگ دخیل هستند.

این طرح کلنگ زنی شده در سال ۸۹ با عنوان ساخت باند جدید اصله- کاج- قروه درگزین- رزن- دمق- اورقین مشخص شده که ۱۳.۵ کیلومتر آن در فامنین، ۱۳.۵ کیلومتر در درگزین، ۴۹ کیلومتر در رزن و پنج کیلومتر نیز در کبودراهنگ واقع شده‌است.

با توجه به واقع شدن بیشترین بخش پروژه با ۴۹  کیلومتر مسافت در شهرستان رزن، این طرح ملی از مهمترین طرح‌های این شهرستان بوده که در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این طرح برای پیشرفت روند فیزیکی آن شده است و این امر موجب شد تا این پروژه باقی مانده از دولت‌های گذشته که به واسطه اعتبارات قطره چکانی دارای پیشرفت فیزیکی لاک‌پشتی بود در دولت شهید جمهور روند پیشرفت فیزیکی قابل قبولی به خود بگیرد .

پیشرفت ۴۹ درصدی کریدور شمالی در رزن

فرماندار رزن با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه کریدور شمالی از نقش مهمی در کاهش بارترافیکی شهرستان رزن و نیز استان  برخوردار خواهد بود، به ایسنا گفت: در دولت سیزدهم در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به این پروژه ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که از این میزان، اعتباری افزون‌بر ۱۳۰  میلیارد تومان به شهرستان رزن اختصاص داشت و از این اعتبار تاکنون ۲۵ میلیارد تومان آن تخصیص داشته است.

علی اصغر غفاری‌آثار با بیان اینکه این پروژه از سال ۸۹  به صورت نیمه تکمیل باقی مانده بود، از اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار از محل کمیته برنامه‌ریزی رزن به پروژه کریدور شمالی استان همدان در حوزه رزن خبر داد و خاطرنشان کرد: از این میزان اعتبار اختصاص داده شده از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به پروژه کریدور شمالی استان در حوزه رزن، اعتباری افزون‌بر پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن تخصیص داشته است.

غفاری‌آثار با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۹ درصدی پروژه کریدور شمالی استان همدان در حوزه رزن، اظهار کرد: اگر اعتبار مورد نیاز برای پروژه کریدور شمالی استان در حوزه رزن همچنان تداوم داشته باشد و این اعتبارات به این پروژه ملی مهم تزریق شود به‌طور قطع بر اساس پیش‌بینی پروژه کریدور شمالی استان در حوزه رزن در دهه مبارک فجر تا پایان سال ۱۴۰۳ به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در همین رابطه نماینده مردم شهرستانهای رزن و درگزین نیز قول مساعد داده‌اند که پیگیری لازم برای تزریق اعتبار هر چه بیشتر به این پروژه را داشته باشند، ضمن اینکه قول‌هایی نیز برای اختصاص اعتبارات برای این طرح را نیز گرفته‌اند.

پیگیری تداوم تزریق اعتبار به پروژه کریدور شمالی

نماینده مردم رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی هم پروژه کریدور شمالی استان همدان را یکی از جمله طرح‌های مهم ملی در حال اجرا در استان همدان دانست و گفت: به‌طور قطع برای تداوم این پروژه نیاز به تزریق اعتبار بوده و با جدیت پیگیری این موضوع هستم.

سید ابوالحسن مصطفوی غمام با تأکید براینکه اتمام پروژه کریدور شمالی به عنوان یکی از اولویت‌های بنده برای پیگیری اعتبار به شمار می‌رود، یادآور شد: این طرح از مهمترین طرح‌های شهرستان رزن است که بهره‌برداری از آن نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان دارد و آزادراه همدان- ساوه را به شیرین سو- زنجان متصل می‌کند.

کریدور شمال استان همدان در محدوده درگزین آماده آسفالت‌ریزی 

فرماندار درگزین هم در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان در  ۲۰ فروردین  ماه امسال، اظهار کرد: پروژه کریدور شمال استان همدان در محدوده شهرستان درگزین آماده آسفالت‌ریزی بوده و انتظار داریم اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان جدیت بیشتری برای این موضوع داشته باشند.

کمیل خواستان در این جلسه با تأکید براینکه ۱۳ میلیارد تومان اعتبار از سفر ریاست جمهوری به کریدور کاج تا اصله در محدوده شهرستان درگزین اختصاص داده شد که بیش از شش میلیارد تومان آن تخصیص یافته است، خاطرنشان کرد: مناقصه اجرای این کریدور مهم در محدوده شهرستان درگزین برای اجرا و بهره‌برداری در سال‌جاری برگزار خواهد شد.

امیدواریم با پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های دخیل در پروژه کریدور شمالی استان همدان، اعتبارات لازم برای تداوم، تسریع و تکمیل این طرح هر چه بیشتر جذب شده و به این پروژه ملی تزریق شود تا با روند پیشرفتی که این طرح در دولت سیزدهم گرفته است، هر چه سریع‌تر به ایستگاه آخر تکمیل خود برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۹:۳۶

خوب عالی