• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403032013147
  • خبرنگار : 71560

راستینه: شهید جمهور اهمیت جمهور را با اخلاق و صداقت به نمایش گذاشت

راستینه: شهید جمهور اهمیت جمهور را با اخلاق و صداقت به نمایش گذاشت

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهید جمهور اهمیت جمهور را با سفر به اقصی نقاط ایران و  رفتاری مملو از اخلاق، صداقت و تکریم ملت به نمایش گذاشت.

به گزارش ایسنا، احمد راستینه در نطق میان دستور خود در جریان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: رحمت خدا بر امام امت که راه متنعم شدن از خوان کرم الهی را بر ملت های جهان کشود و سلام بر امام خامنه ای عزیز که با هدایت های حکیمانه‌اش ضرورت ولایت فقیه در نظام اسلامی را معنا بخشید و در فقدان رییس جمهور، ملت را به ساحل آرامش هدایت نمود. سلام بر شهیدان خدمت بویژه رییسی عزیز که رجایی زیست و بهشتی شد.

وی در ادامه اظهار کرد: فرصت اولین نطق مجلس دوازدهم در آستانه تشکیل دولت چهاردهم را مغتنم شمرده و به پاس قدرشناسی از ملت به ویژه مردمان با غیرت چهارمحال و بختیاری که با رای اعتماد مجدد خود فرصت خدمت را فراهم ساختند، با توسل بر آستان مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها و امام هشتم (ع) در هشت پرده به مهمترین مولفه های تشکیل دولت اسلامی می پردازم. 

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خدامند متعال هدف از ارسال رسل را رشد مردم بیان می کند که در آن سطح رشد، خود مردم برای برپایی عدالت قیام کنند. گرچه عدالت و مبارزه با فساد لازم  ملزوم یکدیگرند و نسبت فساد در میان کارگزاران جمهوری اسلامی درمقایسه با بسیاری از حکومت ها بسی کمتر است ولی حتی آنچه هست غیر قابل قبول است. 

وی در ادامه تاکید کرد: گرچه کسب ثروت مورد تشویق است اما تبعیض در توزیع منابع عمومی و ویژه خواری و مدارا با فریبگران اقتصادی به شدت ممنوع است. امروز قیام مردم برای برپایی عدالت، انتخاب یک رییس جمهور عدالتخواه فسادستیز است. آرمان بزرگ انقلاب خمینی ایجاد تمدن نوین  اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی است لذا مهمترین مولفه دولت اسلامی توجه به مستضعفین و پابرهنگان است. آنها که در برابر مستکبرین می ایستند و رنج فقر و محرومیت سبب نشده که از پشتیبانی نظام اسلامی پشیمان شوند. 

وی افزود: خداوند متعال ربا را حرام و جنگ با خود و رسول خود معرفی نموده و نبی مکرم اسلام نه قسمت از ده قسمت رسیدن به رضایت معبود را کسب روزی طاهر تبیین می نماید و حسین علیه السلام فرمانده جبهه حق خطاب به فرمانده جبهه باطل، علت اختلاف درک و معرفت را نه استدلال و منطق و نه شرایط و نسبیت معرفت شناسی، بلکه طهارت وعدم طهارت معاش می داند. 

وی در ادامه با بیان اینکه اقتصاد بازار از سال ۱۷۷۶ توسط اقتصاددانان عمدتا انگلیسی و یهودی آغاز شد، گفت: در اقتصاد بی رحم بازار، تولیدکنندگان ضعیف‌تر هر عرصه در رقابت با تولیدکنندگان قوی‌تر، شکست خورده و در نهایت به استخدام قدرتمندترین‌ها در می‌آیند. نرخ ربا تنظیم کننده کلیه بخش‌های اقتصادی می باشد. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: همه کشورهای جهان ترغیب و یا به نحوی وادار به داد و ستد و تجارت آزاد در دهکده جهانی می شوند و در این رقابت همواره شکاف بین دو گروه حاصل این نوع اقتصاد یعنی اقلیت مستغنی و اکثریت مستضعف را هر روز بیشتر می سازد. به تدریج اقتصاد بازار زیربنایی‌ترین سطح نظریه اجتماعی غرب می شود و فرهنگ و سیاست کشورها براساس آن تعیین می شود. حفظ اختلاف فاحش قدرت مالی مالکان کارت های اقتصادی، فقط اکثریت مردم را به بردگی اقتصادی نمی کشد، بلکه برای دوام و حفظ این فاصله، بردگی و چیره شدن فرهنگی و سیاسی را نیز دنبال می کند. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه  امام خمینی نظام اسلامی را در امتداد هدف بعثت انبیا بنا می گذارد تا سایه آن زمینه رسیدن بشر به سعادت نهایی فراهم شود، افزود:  امام خمینی برای تحقق این امر مقدس، بر مبنای فرهنگ دین، روش‌های مدیریت غرب را در اداره اجتماع ناصواب دانسته و بر مولفه های مدیریت اسلامی صحه گذاشت. عملیات وعده صادق قدرت نظام اسلامی را به نمایش گذاشت. این عملیات تنها در زمانی امکان پذیر شد که رییس دولت فاصله میدان و دیپلماسی را برداشت. در دفاع از ملت مظلوم فلسطین و محکومیت رژیم وحشی و کودک کش اسراییل تردید نکرد و از بازوان قدرتمند نظام همچون حاج قاسم به نیکی دفاع کرد و دفاع از حقوق ملت را به برجام گره نزد و نشان داد که مهمترین مولفه رییس دولت اسلامی صادق الوعد بودن در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است. 

وی در پایان بیان کرد: شهید جمهور اهمیت جمهور را با سفر به اقصا نقاط ایران و  رفتاری مملو از اخلاق، صداقت و تکریم ملت به نمایش گذاشت و تمام شعارهای دروغینی که به نام مردم و به کام احزاب و گروه های سیاسی مرسوم بود را فرو ریخت. بت تمدن دموکراسی ظاهر فریب غرب را با حماسه سازی در خدمت به مردم در هم شکست. آنها که خود را ادامه دهنده راه شهید رئیسی می دانند با اتخاذ یک تصمیم انقلابی نشان دهند که همچون پیشوای خویش، شیفتگان خدمتند و نه تشنگان قدرت. آرای ملت را به سمت اصلح فرابخوانند تا نوید دهنده استمرار حرکت در راه تشکیل دولت اسلامی باشد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha