• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032013111
  • خبرنگار : 50182

دستفروشان کرمانشاه سامان‌دهی می‌شوند

دستفروشان کرمانشاه سامان‌دهی می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه از آغاز طرح پاکسازی و رفع سد معبر در معابر کرمانشاه خبر داد.

شیرزاد عباسی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سد معبر بر اساس قانون تخلف است، گفت: هر وسیله یا کالایی که از محدوده ملکی صنف بیرون آمده و سطح پیاده‌رو و مسیر عبور و مرور مردم را اشغال کند، مصداق سد معبر بوده و تخلف است و باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه مشکل سد معبر در برخی نقاط کلانشهر کرمانشاه پررنگ‌تر است، گفت: از جمله این نقاط می‌توان به خیابان مدرس، بازار مسکن، میدان مرکزی تا چهارراه سی متری و میدان هفده شهریور اشاره کرد که برنامه‌ای تدوین شده تا این نقاط به ترتیب پاکسازی شوند.

وی افزود: مرحله اول این طرح از خیابان مدرس آغاز شده و بساط مغازه‌داران - که اجناس خود را خارج از مغازه می‌گذارند- و نیز دستفروشان را در معابر این خیابان پاکسازی کرده‌ایم.

عباسی با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان، گفت: برای اینکه امرار معاش این افراد دچار مشکل نشود، در گام بعدی ساماندهی دستفروشان را در دستورکار قرار داده و مقرر شده این افراد از خیابان مدرس تا میدان آزادی، در یک عرض کم از پیاده‌رو از ساعت ۱۷ بعدازظهر به بعد بتوانند فعالیت کنند. این افراد حق فعالیت در ساعات قبل از آن را نداشته و همچنین حق ندارند از محدوده تعیین شده فراتر بروند.

وی افزود: در مرحله دوم این طرح، پاکسازی معابر شهرک مسکن در دستورکار قرار دارد که این کار از چند روز پیش آغاز شده و در حال نظم دادن به مغازه‌ها و دستفروشان این محدوده هستیم.

 مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: در مرحله سوم نیز قرار است پاکسازی دستفروشان میدان مرکزی تا چهارراه سی متری و میدان هفده شهریور را در دستور کار قرار دهیم.

عباسی در ادامه با اشاره به استقرار گشت‌های ثابت پیشگیری و رفع تخلفات شهری در معابر پرتخلف مانند خیابان مدرس و بازار مسکن، گفت: علاوه بر اینها، گشت‌های سیاری هم داریم که به نقاط مختلف شهر سرکشی کرده و هر جا که سد معبری مشاهده کنند، با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه گشت سیار در شیفت صبح و سه گشت دیگر در شیفت بعدازظهر در سطح شهر فعالیت کرده و با تخلفات سد معبر برخورد می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه رفع کامل سد معبر توسط دستفروشان نیازمند ساماندهی این افراد است، گفت: اگر روز بازارها در نقاط مختلف شهر و در روزهای مختلف هفته راه‌اندازی شود، قطعا تعداد زیادی از دستفروشان در این نقاط تجمع کرده و ساماندهی می‌شوند و تا حد زیادی از مشکلات سد معبر ناشی از حضور آنها در معابر شهر کاسته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۴۹

باسلام لطفا در مورد سد معبر و همچنین محدود کردن کنار خیابانها و کوچه های مسکن که توسط دستفروش ها و مغاز های مسکن با قرار دادن وسایل محدود شدند و حای پارکی برای خودروهای شخصی یا عابرین نیست فکری سازنده و خدایی بکنید ،

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۴۸

باید سه شنبه بار ها بصورت بازار دایمی در بیاد و هر واحد تمیز تحویل دست فروش بشه و در آخر شب هم تمیز پس بگیرند و در صورت عدم رعایت بهداشت فردی خاطی به مدت پانزده روز از اجاره غرفه محروم بشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۷:۰۲

کلا دست فروش ها باید کالا را با دست به فروش برسانند نه اینکه درب مغازه داران بساط بچینند و در خیابان ها سد معبر کنند بسیاری از دست فروشان بعد از ساعت ۱۷ دو شغله هستند که به قول خودشان نه کرایه می دهند و نه پول برق و .... بهتره سری هم به بازار های سنتی بزنید سد معبر توسط مغازه داران را ببینید میدان وزیری و خیابان نواب هم هم چنین به بهداشت خیابان نواب و اجناس غیر بهداشتی رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۷:۱۹

علاوه برسدمعبر دستفروشان که بعضا کل پیاده روها را اشغال کرده اند بعضی مغازه داران هم پیاده رو وهم خیابان روبروی مغازه شان را با گذاشتن وسیله تحت تصرف درآورده اند صحنه بسیار زشت برای شهر وهمچنین اسباب زحمت شهروندان رابوجود آورده اند. مشکل بعدی اینکه در محله مسکن ومحله خیابان سیروس کرمانشاه هر کسی برای خودش مغازه ای بدون مجوزکسب تحت عنوان نمایشگاه ماشین بازکرده اند که در اکثر معاملات شهروندان متضرر میشوند....

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۷:۲۳

سری هم به خیا بان شر یعنی بزنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۷:۵۹

با سلام پیشنهاد میکنم از انجا که دستفروشان هم تامین هزینه های زندگیشان از این راه میگذرد فکری اساسی و درست در جهت ساماندهی انها بشود که خدا هم راضی باشد پیشنهاد میکنم مناطق زیر که ظرفیت بازار دستفروشی را دارد بعنوان جایگاهی برای فروش دستفروشان در نظر بگیرید با توجه به این که این مناطق هیچ بازاری ندارد و میتواند کمک خوبی به ساکنین ان منطقه جهت خرید روزانه و مایحتاجشان هم باشد . ۱- بلوار ۵۶ متری علوم پزشکی (از کمربندی غربی تا انتهای بلوار ) سمت راست بلوار دارای پیاده رو خوبی جهت این بازار است. ۲- قسمتی از پارک کمربندی غربی در ابتدای بلوار علوم پزشکی مشرف به کمربندی غربی ضمنا ایجاد بازار دستفروشان در مناطق فوق باعث رونق بازار و تردد وسایل نقلیه عمومی و ایجاد ایستگاه اتوبوس و تاکسی که این مناطق فاقد ان میباشند خواهد شد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۲۰:۳۶

سلام خسته نباشید لطفا یه گزارش از فرهنگیان فاز یک بلوار میرعماد بگیرید این مکانیک ها زندگی را برای ما جهنم کردن خیلی ممنون میشم از شما رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۱ ۰۸:۴۷

اگر واقعا پیگیری کنند خبری خوبی است ، در محدوده خیابان حاج محمد تقی و پارکینگ شهرداری اصلا نمیشه راه رفت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۱ ۱۶:۲۲

مقصر بانکها هستند که بدون جواز کسب و با استشهاد محلی به هر دست فروش و وانتی کارت خوان میدهند.بیچاره به مغازه دارها که سرمایه اش خوابیده و یا داره کرایه کلان میده،مالیات میده،باید فاصله صنفی رعایت کنه،اتیکت قیمت بزنه،تضمین کیفیت و خدمات پس از فروش بده،،ولی دست فروش از روشنایی مغازه دار استفاده میکنه،مالیات نمیده،هزینه جواز کسب و حق اتحادیه نداره و به همین علت روبروی مغازه ای که جنس مشابه داره ارزانتر میفروشه و موفق تره،ضمنا توی یک مسیر خیلی از دست فروش ها عضو یک خانواده هستند و در صورت اعتراض مغازه دار ها درگیری ایجاد میشه در پیاده روی مسکن که عرض زیادی هم داره عابر پیاده باید جستجو کنه تا راه عبوری پیدا کنه و اکثر دست فروش ها ماشین دارند و بغل بساطشان پارک میکنند و در نتیجه جای پارکی هم وجود ندارد این معضل اگه درست نشه،در آینده بدتر هم خواهد شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۰۵:۵۷

سلام خسته نباشیدمگه نمیگد سدمعبرتخلفه پس چرااین ضایعات فروشای جعفراباد راکه همه ی پیاده روراگرفتن بهشون تذ کرنمی دید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۰۸:۲۲

مسئولین عزیز کرمانشاه پنجشنبه بازار ضلع شرقی میدان شهدا رابه یک ویرانه تبدیل کردندروزهای دیگرم زن وبچه مردم ازدست ارازل ومعتادین متجاهرجرات ندارند از آنجا عبور کنند شمارابه خدارسیدگی بفرمایید با آرزوی تندرستی وموفقیت برای استاندار عزیزوتمامی همکارانشان درتمامی ادارات شهرکه برای حل مشکلات شهرآرام قرارندارند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۲ ۱۰:۲۳

اصل شلوغی بازار ساعت 17به بعد هست صبح تا ظهر که هوا گرمه کسی بیرون نمیاد آقای عباسی صبح تا ظهر آزاد کنه بیان دستفروشی کنن ولی بعدازظهر جلوگیری کنه که به کاسبی که هرسال مالیات و عوارض پرداخت میکنه زیان نرسه