• یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403032012913
  • خبرنگار : 50181

۱۱۷ سامانه هوشمند جدید در جاده‌های کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

۱۱۷ سامانه هوشمند جدید در جاده‌های کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی ۱۱۷ دستگاه سامانه هوشمند جاده‌ای جدید در جاده‌های استان خبر داد.

سیدشهرام کهریزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در دست اجرا بودن راه‌اندازی ۱۱۷ سامانه هوشمند در جاده‌های کرمانشاه، گفت: با راه‌اندازی این سامانه‌های جدید، تعداد کل سامانه‌های هوشمند جاده‌ای در کرمانشاه به ۲۹۸ مورد خواهد رسید.

وی ادامه داد: بنا داریم ۳۷ سامانه هوشمند نظارت تصویری، ۱۴ سامانه هوشمند تخلفات عبور و مرور و ۲۶ سامانه هوشمند ترددشمار راه‌اندازی کنیم. همچنین برای اولین بار در کرمانشاه ۴۰ سامانه هوشمند عکس‌برداری ثابت نیز راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: با راه‌اندازی این سامانه‌های جدید، در بخش سامانه‌های نظارت تصویری رشد ۱۱۲ درصدی و در سامانه‌های تخلفات عبور و مرور و سامانه‌های تردد شمار نیز رشد ۲۷ درصدی را شاهد خواهیم بود.

کهریزی با بیان اینکه اجرای بخش عمده این سامانه‌ها به پیمان رفته و پایه تعدادی از دوربین‌ها نیز نصب شده، از تلاش برای راه‌اندازی همه آنها تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: قطعا تعدادی از این سامانه‌های هوشمند تا قبل از ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود.

وی از تاثیر سامانه‌های هوشمند در کنترل تردد در محورها یاد کرد و افزود: هر چقدر تعداد این سامانه‌ها بیشتر باشد، تخلفات جاده‌ای و به تبع آن میزان تصادفات و حوادث رانندگی کاهش خواهد یافت.

به گفته این مسئول، افزایش سامانه‌های هوشمند به رصد شرایط تردد و کنترل ترافیک در محورها نیز کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۰ ۱۵:۰۵

پیشنهاد میشود تعدادی از این دوربینها در پارکها و فضا های پر تردد نصب شوند. چرا که متاسفانه در شهر با سرقت و تخریب وسایل پارک زیاد مواجه هستیم. نصب این دوربینها کمک زیادی به پیشگیری از جرم میکند.