• دوشنبه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403032012839
  • خبرنگار : 90047

شاهرخی: قلعه‌نویی باید به فکر تقویت خط دفاعی تیم برابر ازبکستان باشد

شاهرخی: قلعه‌نویی باید به فکر تقویت خط دفاعی تیم برابر ازبکستان باشد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: بازی با ازبکستان می‌تواند بازی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشد به شرط اینکه کمتر اشتباه کند و از همان ابتدای بازی گل نخورد.

همایون شاهرخی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ایران برابر هنگ کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی، اظهار کرد: تیمی که از تیمی چون هنگ کنگ ۲ گل می‌خورد خط دفاعی متزلزلی دارد و باید به دنبال تقویت خود باشد. هنگ کنگ تیمی نبود که ما بخواهیم ۲ گل از این تیم بخوریم. این بازی می‌توانست یک بازی تدارکاتی خوب برای بازیکنان جوان ما باشد.

وی افزود: با ۲ گلی که از هنگ کنگ دریافت کردیم قطعا بازی سختی برابر ازبکستان خواهیم داشت و این تیم می‌تواند برای ما دردسرساز باشد. ۸ تیم از آسیا به جام جهانی راه پیدا می‌کنند و واقعا نمی‌توانیم جزو این ۸ تیم نباشیم. اگر اکنون تدارکات خوبی نداشته باشیم در جام جهانی شرایط سختی خواهیم داشت.

پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: دیدار با ازبکستان می‌تواند بازی تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشد به شرط اینکه کمتر اشتباه کنیم و از همان ابتدای بازی گل نخوریم. 

شاهرخی درباره حضور جوانان در ترکیب تیم ملی فوتبال، اظهار کرد: کادر فنی باید از یک جایی به جوانان فرصت محک و ارزیابی بدهد چه بهتر که در بازی‌های تدارکاتی باشد تا بازی‌های حساس. البته کادر فنی کار درستی انجام داد که به جوانان اعتماد کرد و در بازی هنگ کنگ ۵، ۶ بازیکن جوان را در کنار افراد باتجربه قرار داد تا ارزیابی دقیقی از وضعیت آنها داشته باشد.

وی با بیان اینکه تیم ملی با تیم باشگاهی فرق می‌کند، تصریح کرد: تیم ملی یک ملت پشت سر آن است و مربی حتی از راحت‌ترین بازی باید امتیاز بگیرد تا موقعیتش به خطر نیفتد. در حقیقت مربی ابتدا به فکر آینده خودش است سپس آینده تیم ملی. بنابراین از وجود بازیکنان جوان در بازی‌هایی استفاده می‌کند که نتیجه را واگذار نکند تا اعتبارش به خطر نیفتد.

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در حال حاضر برای مربی نتیجه مهمتر از هر چیز دیگری است و سعی می‌کند در هر بازی تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه داشته باشد تا نتیجه را واگذار نکند. در بازی با ازبکستان نیز که تدارکات خوبی برای تیم ملی محسوب می‌شود قلعه‌نویی چون به دنبال رزومه خودش است سعی می‌کند از وجود بازیکنانی بهره بگیرد که بهترین نتیجه را کسب کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha