• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403031911921
  • خبرنگار : 71967

اقدام دانشگاهی در لندن برای پایان دادن به تجمع حامیان فلسطین ‏

اقدام دانشگاهی در لندن برای پایان دادن به تجمع حامیان فلسطین ‏

دانشگاهی در لندن، دانشجویان خود را به دادگاه معرفی کرد تا آنها مجبور شوند اردوگاه اعتراضی خود ‏علیه جنایات اسرائیل در غزه را جمع‌آوری کنند. ‏

به گزارش ایسنا به نقل از میدل ایست آی، دانشگاه کوئین مری در شرق لندن صبح روز جمعه پس از صدور حکم دانشجویان خود، پرونده را به دادگاه عالی ارائه کرد. دانشجویان این دانشگاه از ماه گذشته در واکنش به بمباران غزه توسط اسرائیل و در مخالفت با مشارکت مداوم دانشگاه با دانشگاه‌های اسرائیلی در اورشلیم و تل آویو، اردوگاه اعتراضی خود را راه اندازی کردند.

اسناد دادگاه که به دست میدل ایست آی رسیده، نشان می‌دهد که دانشگاه از تصاویر دانشجویان مسلمان در حال خواندن نماز به عنوان نمونه هایی از "رویدادهای غیرمجاز" استفاده کرده تا حذف اردوگاه را توجیه کند.

در مقابل سخنگوی دانشجویان معترض می‌گوید که دانشگاه سعی کرده در اسناد ارائه شده به دادگاه، دانشجویان شرکت کننده در اردوگاه را به شدت نادرست توصیف کند. او در مصاحبه با میدل ایست آی گفت: « روابط و ارتباطات دانشجویان با پرسنل امنیتی در محوطه دانشگاه، با آنچه که در این اسناد به تصویر کشیده شده، بسیار متفاوت است. مسئولان دانشگاه به جای گفتگو، ترجیح دادند علیه دانشجویانی که خواستار پایان دادن به همدستی در نسل کشی فلسطینی‌ها هستند، دعوای قانونی مطرح کنند. این کاملا  منطقی است که بخواهیم هزینه‌هایی را که برای شهریه متحمل می‌شویم، از طریق مشارکت های اخلاقی باشد نه آغشته به خون فلسطینی‌ها».

این دانشگاه در حالی این اقدام را انجام داد که ساکنان محلی در منطقه تاور هملتز از حضور معترضان حمایت می‌کنند. آنها روز جمعه نیز تظاهرات هفتگی خود را برای حمایت از اردوگاه معترضان در خیابان مایل اند برگزار کردند.

این حکم چند روز پس از آن صادر شد که کالین بیلی، معاون دانشگاه کوئین مری، ایمیلی به تمام دانشجویان ارسال کرد و به آنها اطلاع داد که آنها را به دادگاه خواهند برد. بیلی در این ایمیل ادعا کرد که مدیریت دانشگاه در سه نوبت جداگانه تلاش کرده دانشجویان را متفرق کند و اردوگاه را خطر سلامتی و ایمنی توصیف کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha