• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403031911893
  • خبرنگار : 50534

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان تاکید کرد

اهمیت توسعه و گسترش معابر در شهرک‌های اقماری و مسیرهای پرتردد شهر زنجان

اهمیت توسعه و گسترش معابر در شهرک‌های اقماری و مسیرهای پرتردد شهر زنجان

ایسنا/زنجان مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری زنجان گفت: حمل ونقل عمومی زنجان ۶۲ مورد اتوبوس ملکی، ۲۸مورد بخش خصوصی،۳۶ مورد مینی‌بوس و ۲۳ ون دارد که در ۲۸ خط در سطح شهر از چهارپایانه فعال هستند.

مصطفی رضایی امروز (شنبه ۱۹ خردادماه) در برنامه زنده رادیویی با اشاره به اهمیت تقویت فرهنگ ترافیک، اظهار کرد: شهرها براساس طرح‌های تفضیلی مدیریت می‌شوند که این طرح‌ها پس از طی کردن مراحل قانونی عمر ۱۰ ساله دارند.

وی با اشاره به تصویب و تهیه طرح تفضیلی جدید زنجان، افزود: برای کاهش ترافیک میدان بسیج  تغییراتی خواهیم داشت اما اینکه در هسته مرکزی شهر که آثار تاریخی و مراکز مهم در آن‌جا قرار دارد نمی‌توان به طدر قطع عقب‌نشینی یا توسعه معابر را انجام داد.

رضایی با اشاره به اهمیت مدیریت ترافیک، افزود: شهروندان از همه ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده نمی‌کنند و این در حالی است که طی این سال‌ها تعداد خطوط مسیری از ۲۱ خط به ۲۸ خط افزایش‌یافته  و ناوگان اتوبوس‌رانی استان تقریبا نو شده است.

او با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش معابر در شهرک‌های اقماری و مسیرهای پرتردد، خاطرنشان کرد: طرحی در راستای اصلاح هندسی در یک سری معابر و مسیرهای حرکتی داریم که این طرح ابلاغ و تصویب شده است. مشاور این پروژه‌ طبق معادل سازی و آمارهای دقیق نقطه‌یابی و بررسی انجام داده است که امیدواریم با عملیاتی شدن این پروژه شاهد کنترل ترافیک در زنجان باشیم.

به گزارش ایسنا به ازای هر ۱/۵ نفر یک ماشین وجود دارد که طی ۱۰ سال گذشته تعداد خودرو های استان زنجان ۵ برابر شده است این در حالی است که تغییراتی در معابر مرکزی شهر طی این مدت به منظور اصلاح زیر ساخت انجام نگرفته، اگرچه ساخت محور برادران کریمی اقدامی موثر در کاهش و کنترل ترافیک شهر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۴ ۱۵:۱۰

با سلام و خسته نباشید. در مورد ترافیک زنجان می خواستم چند مورد را ذکر کنم ، 1 معذل اصلی ترافیک زنجان مناسب نبودن حمل و نقل عمومی است که باعث شده مردم بیشتر از خودرو شخصی استفاده کنند. زمان های طولانی و غیر معقول در حمل و نقل عمومی مسیرهای نامناسب ، توجه نکردن به ایستگاه های بین راهی توسط رانندگان (در ایستگاه اول پر می کنند )، نبودم زمان مشخص در ایستگاه های بین راهی،2 . بر خورد نکردن با رانندگانی که بطور نامناسب در هر جا پارک می کنند و باعث سدمعبر می شوند .3 ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیر محل سکونت. 3 نا مناسب بودن معابر با جمعیت آن منطقه 4 . وجود گره های ترافیکی در بعضی معابر( ورودی و خروجی شهرک های مثل پونک)5. نامناسب بودن آسفالت های معابر 6. هم سطح نبودن دریچه موجود در خیابان ها با آسفالت که باعث شده رانندگان از آن لاین استفاده نکنند. و چند نکته دیگر که مسوولین خود بهتر از ما می دانند.