• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403031811642
  • خبرنگار : 90047

مشکل مهم قلعه‌نویی برای دیدار با ازبکستان

مشکل مهم قلعه‌نویی برای دیدار با ازبکستان

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال گفت: تیم ملی در عمق دفاع ضعف دارد و باید قلعه‌نویی با استفاده از بازیکنان جوان ضعف دفاعی را برای بازی بعد برابر ازبکستان برطرف کند.

ضیاء عربشاهی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر هنگ کنگ در مرحله دوم مقدماتی جام جهانی که با پیروزی ۴ بر ۲ یوزها به پایان رسید، اظهار کرد: تیم ملی نسبت به بازی‌های جام ملت‌های آسیا از ۵ بازیکن جوان استفاده کرده بود که جای خوشحالی داشت. در این بازی همان طور که زود به گل رسیدیم به خاطر اشتباه دفاع راست که توپ را لو داد سبب شد تا گل اول را زود بخوریم. درست است این بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به پایان رسید اما از این که به جوانان بهای لازم داده شده بود تا در این بازی که نوعی تدارکات محسوب می‌شد تجربه کسب کنند، نوید خوبی بود.

او با اشاره به ضعف عمق دفاع تیم ملی، افزود: تیم ملی در عمق دفاع ضعف دارد و بد عمل می‌کند. باید قلعه‌نویی به جوانان اعتماد کند و در خط دفاع نیز از جوانان بهره بگیرد تا این خط را پوشش دهند. در حال حاضر ارنج سنی بازیکنان بالای ۳۰ سال است و شاید کارایی لازم را همانند جوانان نداشته باشند. من زمانی که برای تیم ملی بازی می‌کردم ۱۷ سال سن داشتم و از این موضوع خوشحال بودم که مربی تیم ملی به من اعتماد کرده بود و من را کنار بازیکنان بزرگی قرار داده بود تا تجربه کسب کنم.

عربشاهی خاطرنشان کرد: قلعه‌نویی باید به جوانان اعتماد کند و اجازه بازی به آن‌ها بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه در بازی‌های تدارکاتی بدهد تا در آینده جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان باتجربه تیم باشند.

این بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال افزود: خیلی‌ها با این الفاظ بازی می‌کنند که چون لژیونر داریم فوتبال ما پیشرفت کرده در حالی که من معتقدم ما پیشرفت نکردیم بلکه فوتبال دنیا افت کرده است، نباید خودمان را با به‌کارگیری یکسری الفاظ فریب دهیم. یاید بپذیریم که عمق دفاع ما ضعف دارد و اگر این مشکل برطرف نشود در بازی‌های مهم‌تر دچار مشکل می‌شویم.

عربشاهی تاکید کرد: باید با استفاده از بازیکنان جوان در خط دفاع اعتماد به نفس آن‌ها را بالا ببریم و آن‌ها را برای بازی‌های مهم‌تر آماده کنیم.

وی هم‌چنین درباره بازی بعد تیم ملی برابر ازبکستان خاطرنشان کرد: با این عمق دفاع برابر ازبکستان دچار مشکل خواهیم شد، ازبکستان تیم خوب و با برنامه‌ای است و برابر چنین تیمی باید طوری بازی کنیم که گل نخوریم.

او در پایان گفت: ازبکستان تیم گردن گلفتی است و بازی سختی برابر این تیم خواهیم داشت؛ قطعا برای عمق دفاع ما برنامه خواهند داشت تا از این طریق به گل برسند. قلعه‌نویی باید عمق دفاع را با هافبک دفاعی تقویت کند تا از این نقطه دچار مشکل نشویم و برابر ازبکستان به برتری برسیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۰۸:۵۹

در مقابل ازبک هیچ حرفی برای گفتن نداریم .تیمی که دو گل از هنگ کنگ می خوره در برابر تیم آماده ازبک قطعا دروازه و خط دفاع بیشتر ضعف نشان خواهند داد.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۱۰:۳۴

مشکل خود قلعه نوعی هست .