• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031811582
  • خبرنگار : 71145

آکسیوس: جلسه بازگشایی گذرگاه رفح شکست خورد

آکسیوس: جلسه بازگشایی گذرگاه رفح شکست خورد

وبگاه آمریکایی «آکسیوس» به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت نشستی که یکشنبه گذشته برگزار شد نتوانست پیشرفتی در زمینه بازگشایی گذرگاه رفح داشته باشد.

به گزارش ایسنا، دولت بایدن می‌گوید که نوار غزه در آینده بخشی از دولت فلسطین خواهد بود و تشکیلات خودگردان فلسطین در مدیریت نوار غزه بعد از جنگ نقش خواهد داشت، اما نتانیاهو در تمام دیدارهای خود با مقامات آمریکایی، هرگونه نقش تشکیلات خودگردان در غزه را رد کرده است.

نتانیاهو هفته گذشته در جلسه کابینه سیاسی-امنیتی گفت که هرگونه دخالت تشکیلات خودگردان در گذرگاه رفح را رد می‌کند. با این حال، یک مقام صهیونیست به وبگاه واللا گفت: اظهارات نتانیاهو با سیاست مصوب کابینه جنگ در چند روز پیش مغایرت دارد و اسرائیل موافقت کرده که به هر طرفی به جز حماس اجازه دهد این گذرگاه را اداره کند.

این مقامات دلیل شکست این نشست را امتناع اشغالگران از هرگونه نقشی برای تشکیلات خودگردان فلسطین در راه اندازی مجدد این گذرگاه دانستند.

این مقامات گفتند که مذاکرات بسیار دشوار بوده و بدون دستیابی به توافق پایان یافته است.

به گفته مقامات آمریکایی، تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله پس از بررسی امنیتی و تایید آنها برای کار در گذرگاه، فهرستی از اسامی حدود ۳۰۰ فلسطینی از غزه را جمع آوری کرد.

نمایندگان صهیونیست در این نشست گفتند که اسرائیل هویت کارمندان فلسطینی پیشنهاد شده در لیست را بررسی خواهد کرد و به کسانی که هیچ ارتباطی با حماس ندارند اجازه می‌دهد تا در کنار نیروهای نظارتی اتحادیه اروپا که قبل از به قدرت رسیدن حماس در سال ۲۰۰۷ در گذرگاه حضور داشتند، این گذرگاه را اداره کنند.

آنها افزودند که هیچ مشکلی با فعال سازی این گذرگاه توسط فلسطینی‌های وابسته به جنبش فتح وجود ندارد، اما اسرائیل موافقت نمی‌کند که آنها به عنوان نمایندگان رسمی تشکیلات خودگردان در آنجا کار کنند.

آنها پیشنهاد کردند که فلسطینی‌هایی که نامشان در فهرست بود، گذرگاه را به‌عنوان «کمیته مدنی محلی» راه اندازی کنند، در حالی که مصر و مقامات تشکیلات خودگردان با این پیشنهاد اسرائیل مخالفت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha