• جمعه / ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403031811575
  • خبرنگار : 71553

بهبود ۲میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی/ذخایر کالاهای اساسی بی‌نظیر است

بهبود ۲میلیارد دلاری تراز تجاری بخش کشاورزی/ذخایر کالاهای اساسی بی‌نظیر است

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تراز تجاری بخش کشاورزی بیش از ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است، گفت: میزان ذخایر محصولات اساسی در وضعیت بی‌نظیر است و ذخایر نهاده تا پایان مهرماه و بیشتر تأمین شده است.

به ‌گزارش ایسنا، محمدعلی نیکبخت در نشست قرارگاه هفدهم خرداد با بیان اینکه نرخ تورم مواد غذایی از نرخ تورم کل یک درصد کاهش یافت، اظهار کرد: همه شاخص‌های اقتصادی کشاورزی ایران رو به بهبود است.

وی افزود: میزان ذخایر محصولات اساسی در وضعیت بی‌نظیر است. ذخایر نهاده تا پایان مهرماه و بیشتر تأمین شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه نرخ رشد ارزش افزوده کشاورزی به مثبت میل کرده است، ادامه داد: براساس گزارش‌ها اردیبهشت۱۴۰۳ نرخ تورم در بخش کشاورزی نسبت به شاخص کل کاهشی شد. ۲.۸ درصد شاخص کل تورم در کشور بود که بخش خوراکی‌ها و مواد غذایی ۱.۸ درصد بود. اینکه نرخ رشد به سمت بهبود می‌رود یعنی صادرات را به دنبال دارد.  

وی همچنین عنوان ‌کرد: تراز تجاری بخش کشاورزی بیش از ۲ میلیارد دلار بهبود یافته است. ذخایر بهبود و تورم هم کاهشی بوده است که این‌ها همه نتیجه نرخ رشدی است که در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است. البته با اتخاذ سیاست‌ها و راهبردهایی که در دستور کار قرار دادیم.

نیکبخت عنوان کرد: حداکثرسازی تولید، یکنواختی تولید و تولید صادرات محور را در دستور کار قرار دادیم و باید به سمت تنظیم بازار، تنظیم تولید و توسعه صنعت، حمایت از تولید و تولیدکننده برویم. در این راستا شرکت پشتیبانی امور دام می تواند با نهاده‌هایی که در اختیار دارد، تولید قراردادی داشته باشد. یعنی به مرغدار بگوید به هر میزانی که نیاز دارد کنجاله و ذرت تامین می کند و پایان دوره مرغ تحویل بگیرد.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان گفت: در تولید مرغ و تخم‌مرغ با تامین کافی و به موقع منابع پایه تولید، نهاده و تلاش مستمر تشکل‌ها و تولیدکنندگان از گلوگاه تامین بازار داخل عبور کرده‌ایم و حالا تقویت صادرات، دغدغه اصلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha