• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031711357
  • خبرنگار : 50040

فرماندار رودسر مطرح کرد

ساحل آباد شود/ خطر غرق شدگی در ۱۸ رودخانه وحشی و پرآب رودسر

ساحل آباد شود/ خطر غرق شدگی در ۱۸ رودخانه وحشی و پرآب رودسر

ایسنا/گیلان فرماندار رودسر این شهرستان را دارای ۱۸ رودخانه با بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول دانست و عنوان کرد: این رودخانه ها وحشی و پر آب هستند و احتمال غرق شدگی در آن وجود دارد.

محمد حیدری امروز، ۱۷ خردادماه در حاشیه بازدید معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از سواحل شهرستان رودسر، با بیان اینکه ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی داریم، اظهار کرد: شهرستان رودسر چهار شهرداری ساحلی و ۱۶ روستای ساحلی دارد و در حال حاضر سه طرح سالم سازی دریا را در چابکسر، رودسر و کلاچای فعال کردیم و امکانات اولیه خوبی نیز پیش بینی شده است.

وی از فعال شدن شناگاه خواهران و برادران نیز خبر داد و تصریح کرد: هم از نظر سازه ای و هم از نظر نیروی انسانی آمادگی داریم و امدادگران جمعیت هلال را در مناطق تعیین شده مستقر کردیم.

فرماندار رودسر، خواستار واگذاری مدیریت سازه های میراث فرهنگی در نوار ساحلی به شهرداری ها شد و بیان کرد: این سازه ها در حال حاضر متولی ندارند، اما شهرداری های ساحلی می توانند این سازه ها را وارد مدار خدمت کرده و شرایط را برای اقامت روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ مسافر فراهم کنند.

حیدری آزادسازی سواحل را یادگار رئیس جمهور شهید دانست و متذکر شد: آزادسازی نباید منجر به رهاسازی شود و وظیفه ماست که ساحل را آباد کنیم و برای آباد کردن ساحل نیازمند پروژه های مشخص و اعتبارات ثابت هستیم.

وی از سازمان امور اجتماعی خواست بایدها و نبایدهای برنامه ای و توسعه ای ساحل را با برش های شهرستانی اعلام کند و گفت: ساحل رودسر ظرفیت های سرمایه گذاری دارد، اما سرمایه گذاران گرفتار بروکراسی اداری می شوند و فرار می کنند.

فرماندار رودسر همچنین بر برنامه ریزی های فرهنگی مناسبتی در سواحل تاکید کرد و ادامه داد: آماده برگزاری جشنواره ها و فستیوال ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی هستیم، زیرا اشتغال و گردش مالی ایجاد می کند.

وی شهرستان رودسر را دارای ۱۸ رودخانه با بیش از ۵۰۰ کیلومتر طول دانست و عنوان کرد: این رودخانه ها وحشی و پر آب هستند و باید در کنار سالم سازی دریا، به جلوگیری از غرق شدگی در رودخانه ها نیز توجه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha