• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403031711137
  • خبرنگار : 50212

رئیس دادگستری ساوه:

اقتدار کشور منوط به گردش چرخ‌های صنعت است

اقتدار کشور منوط به گردش چرخ‌های صنعت است

ایسنا/مرکزی رییس دادگستری شهرستان ساوه گفت: اقتدار کشور منوط و وابسته به گردش چرخ‌های صنعت است.

ابوالحسن شریفی پنجشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری ساوه که در سالن جلسات دادسرا تشکیل شد، اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی برگرفته از فرامین رهبر معظم انقلاب برای تسهیل و رونق در چرخه تولید کشور است و مصوبات و دستاوردهای این ستاد توانست در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، از تولید گره‌گشایی کند.

وی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی در جریان فشار اقتصادی دشمنان، نسخه و پادزهر مقابله با این فشار و تحریم‌ها و برگرفته از فرامین رهبری در خصوص اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهار کرد: فرصت‌سازی، تولید و  درون‌گرایی سه شاخص مهم در اقتصاد مقاومتی است و در عین حال دو خصیصه مهم، شامل رویکرد جهادی که متوجه مسئولان امر است و انعطاف پذیری در قوانین و مقررات از ضروریات تحقق این موضوع است.

شریفی تصریح کرد: روحیه جهادی و انعطاف در قوانین موجب خواهد شد که تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اجازه ندهند اهداف شوم دشمن تکرار شود.

وی در ادامه گفت: در طول ۱۷ سال گذشته، نامگذاری ۱۵ سال مربوط به حوزه تولید و اقتصاد و نشانگر تاکید رهبری بر مقوله تولید است که زمینه‌ساز اقتدار کشور محسوب می‌شود. اگر تولید قوی شد قطعا کشور مقتدر خواهد شد و هر کشوری که خود را ابرقدرت می‌داند قطعا در حوزه تولید توانمند شده است.

وی با تاکید بر اینکه کارگزاران، کارفرمایان و کارگران سه ضلع تولید هستند، افزود: این جلسه با حضور مسئولان برای حل مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی شهر صنعتی کاوه تشکیل شده و قطعا با انعطاف در قانون، مانع بوجود آمده برطرف خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: حمایت از تولید از رویکردهای تحسین برانگیز دستگاه قضایی است و مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری برای بخش تولید کارگشا و اثربخش بوده است.

مهدی الیاسی با اشاره به قطعی برق صنایع در فصل تابستان گفت: خاموشی‌ها باید در قالب تعامل بین وزارت نیرو و صنعتگران انجام شود تا حوزه صنعت و تولید آسیبی نبیند.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز با اشاره به اینکه خدمت به مردم عبادت است چرا که مورد رضایت خدای تعالی قرار می‌گیرد، گفت: تحریم‌های اقتصادی موجب شد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری برای اجرا ابلاغ شود تا تاثیرات منفی تحریم‌ها برطرف شود و دستگاه قضایی نیز در این عرصه خود را مکلف به حمایت از تولید و رشد اقتصادی می‌داند.

محمودرضا سازنده افزود: اشتغال و کارآفرینی با رونق تولید ایجاد می‌شود و نتیجه آن حل مشکلات اقتصادی تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.

وی در ادامه صدور بخشنامه‌های بدون کارشناسی و فاقد وجاهت قانونی را از مشکلات تولید دانست و گفت: اگر بخشنامه‌ای با قانون در تضاد است باید از طریق مراجع ذیربط ابطال شود و اجازه نداد در روند تولید اختلال ایجاد کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: بانک مرکزی باید درک درستی از تولید داشته باشد و مانع از بوجود آمدن موانعی بر سر راه تولید شود که مرتبط با بانک مرکزی است.

علی جودکی افزود: تخصیص و انتقال ارز از مهمترین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا این روند تسهیل یابد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی اراک و رییس انجمن مدیران صنایع ساوه نیز گفت: تصمیم‌گیری برای تولید کشور باید کارشناسی شده و در حمایت از تولیدکنندگان باشد اما متاسفانه صنعتگران حمایت واقعی نمی‌شوند.

سیدسعید رضوانی بیان کرد: موضوع ترخیص ۱۰ درصد کالا به صورت ضمانتنامه در شورای گفت‌وگوی استان مطرح شد و پیگیری لازم برای اجرایی شدن آن انجام شده است.

در این جلسه مصوب شد مشکل گمرکی شرکت یدکی موتور در خصوص ترخیص کالا برابر مقررات برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha