• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403031711013
  • خبرنگار : 30057

ساخت تجهیزات و ابزار پیشرفته در دستور کار ستاد علوم شناختی

ساخت تجهیزات و ابزار پیشرفته در دستور کار ستاد علوم شناختی

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی‌ها با همکاری محققان، اساتید و گروه‌های پیشران از اولویت‌های این ستاد به شمار می‌رود.

به گزارش ایسنا، دکتر"سید محمد مهدوی" در جلسه هم اندیشی با مسوولان و دست اندرکاران آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با تشریح اهداف و سیاست‌های راهبردی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: این ستاد آماده است تا در چارچوب اهداف تعیین شده به سیاست‌های حمایتی خود برای توسعه فعالیت‌های تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی و تخصصی از آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان ادامه دهد.

به نقل از روابط عمومی ستاد علوم شناختی، وی خاطرنشان کرد : یکی از برنامه‌ها برای جلب مشارکت و همکاری اساتید و محققان برای فعالیت در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، تشکیل هسته‌های پژوهشی در مراکز علمی و دانشگاهی است و در این راستا تاکنون ۲۲ هسته پژوهشی در این مراکز با حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و فعال شده‌اند.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون بیش از ۵۰ انجمن دانشجویی در حوزه علوم شناختی در مراکز دانشگاهی و علمی ایجاد و ستاد در نظر دارد فعالیت این حوزه دانشجویی در دانشگاه اصفهان را افزایش دهد.

دکتر مهدوی حمایت از طراحی، تولید و ساخت ابزارها و تجهیزات پیشرفته در حوزه علوم شناختی برای تامین نیازهای داخلی و کاهش وابستگی‌ها با همکاری محققان، اساتید و گروه‌های پیشران را از اولویت‌های ستاد برشمرد و گفت: با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان، فعالان حوزه‌های علوم و فناوری‌های شناختی در چارچوب اجرای پروژه‌های تحقیق و توسعه در صورت قابلیت اثرگذاری ملی، فناوری‌های رو به آینده، ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز توسعه فناوری از امکان و تسهیلات معافیت اعتبار مالیاتی دانش بنیان بهره‌مند خواهند شد.

در ادامه این نشست دکتر "ماهگل توکلی" رییس آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این مرکز در حوزه شناختی را ارایه داد و خواستار افزایش حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی شد.

آزمایشگاه علوم شناختی دانشگاه اصفهان با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ایجاد و راه‌اندازی شد و تمامی تجهیزات و دستگاه‌ها در آزمایشگاه نیز با مشارکت و حمایت این ستاد خریداری و نصب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha