• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031710976
  • خبرنگار : 30147

مدیر آموزش و پرورش کلات:

امروزه با محتواهای قدیمی و سنتی نمی‌توان یادگیری درستی ایجاد کرد

امروزه با محتواهای قدیمی و سنتی نمی‌توان یادگیری درستی ایجاد کرد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر آموزش و پرورش کلات گفت: اگر آموزش مبتنی بر پژوهش نباشد با محتواهای قدیمی و سنتی امروزه نمی‌توان یادگیری درستی را ایجاد کنیم.

رمضان پروانه در حاشیه نشست گفتمان آموزشی تیم‌های درس پژوهی منتخب شهرستان کلات در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: چرخه پژوهشی ضمن اینکه موجب ارتقای سطح توانمندی معلمان می‌شود آن‌ها می‌توانند با یافته‌های جدید دست به تولید و اصلاح روش‌ها بزنند.

وی با تأکید بر اینکه در درس پژوهی به دنبال مسئله محوری و حل مسئله هستیم، خاطرنشان کرد: چرخه پژوهشی برای یاددهی و یادگیری است.

مدیر آموزش و پرورش کلات با اشاره به اینکه بهبود روش‌ها نتیجه پژوهش و تحقیق است پس باید به دنبال روش‌های جدیدی باشیم، عنوان کرد: با محتوای قدیمی و سنتی نمی‌توانیم یادگیری درستی  ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه هرگاه از پژوهش فاصله گرفته‌ایم توفیقات نیز به درستی حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: بدون شک پژوهش در تمامی حوزه‌ها (عمرانی، پرورشی، قرآنی و ...) منجر به اتفاقات خوبی می‌شود.

پروانه اظهار کرد: پژوهش یک فرد را اغنا می‌کند تا بتواند به آنچه می‌خواهد با کنکاش دست یابد. می‌طلبد از فرصت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کرد و با ارتقای سطح دانش خود موجبات رشد دانش آموزان را نیز فراهم آورد.

وی تأکید کرد: در صورتی که آموزش مبتنی بر پژوهش باشد، ضمن ترقی و پیشرفت خود معلمان، دانش آموزان نیز روحیه پژوهشگری و پرسشگری پیدا خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات درس پژوهی را یک رویکرد ساختارمند در مطالعه، توسعه و بهبود آموزش دانست و گفت: تحقیق و پژوهش تنها ابزاری است که در آموزش و پرورش باعث بهسازی و ایجاد تغییرات در کیفیت و کمیت یادگیری و آموزش به کار گرفته می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه درس پژوهی یک رویکرد ساختارمند در مطالعه، توسعه و بهبود آموزش است، از زحمات همه‌ کسانی که در طرح‌ و برنامه‌های آموزشی مشارکت فعال دارد، تقدیر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha