• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403031710908
  • خبرنگار : 71299

مدیرعامل آبفای استان ایلام:

پروژه عظیم و ملی جهاد آبرسانی در استان ایلام در حال اجراست

پروژه عظیم و ملی جهاد آبرسانی در استان ایلام در حال اجراست

ایسنا/ایلام مدیرعامل آبفای استان ایلام از اجرای۸۰۴۰ میلیارد ریال پروژه آبی در دولت سیزدهم در استان ایلام خبر داد.

«محمد محمدی» با بیان اینکه خدمات دولت کار و کرامت شهید جمهور، زمینه‌ رفع تبعیض در حوزه ارایه خدمات آبرسانی در سطح استان را فراهم کرد، گفت: در پروژه عظیم و ملی جهاد آبرسانی که برگ زرینی از افتخارات دولت شهید آیت‌الله رئیسی است، سهم استان ایلام در دو فاز با اعتبار بالغ بر ۱۵ هزار و ۷۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

وی افزود: در فاز اول که بیش از ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،  ۱۲۸ روستا با اعتبار ۵۰۷۰ میلیارد ریال از نعمت آب پایدار و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل آبفای استان ادامه داد: در فاز دوم برای ۲۰۳ روستا اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

محمدی به آبرسانی به ملکشاهی با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره و خاطرنشان کرد: برای تکمیل این پروژه در دولت سیزدهم تاکنون ۶۷ میلیارد تومان هزینه شده  و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر برای آن تأمین اعتبار شده است.

وی به رفع مشکل آب شهرستان چوار و روستاهای آن اشاره و اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به شهر چوار در فاز اول شامل آبرسانی به ۱۶ روستای مجتمع مورت شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۹ هزار ۹۳۰ نفر و اعتبار هزینه شده ۱۰۲۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص افتتاح و بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی به ۱۳ روستای داجیوند شهرستان هلیلان نیز عنوان کرد: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ۱۶۰ میلیارد ریال است که جمعیت ۱۸۰۰ نفری را تحت پوشش قرار می‌دهد.

محمدی تصریح کرد: حفر و تجهیز  سه حلقه چاه و اجرای خط انتقال چاه‌های آب منطقه «بره بیجه» دهلران با اعتبار هزینه شده ۵۸ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های شاخص در دولت کار کرامت است.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه ایلام، پایتخت خادمین اباعبدالله است یادآور شد: پایداری تأمین آب پایانه مرزی مهران با ۱۳۰ لیتر در ثانیه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین آب ۳۰۰ هزار نفر در روز از دیگر اقدامات این دولت در استان ایلام است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفای استان ایلام، وی در بخش دیگری از سخنانش به پروژه‌های شاخص حوزه فاضلاب اشاره و اظهار کرد: ارتقای تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام با اعتبار ۶۰۰ میلیارد ریال، تکمیل سیستم فاضلاب شهر ایوان از طریق ماده ۵۶ با اعتباری به مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال، شروع عملیات سیستم فاضلاب شهر آبدانان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و اجرای سیستم انتقال فاضلاب پایانه مرزی مهران ویژه ایام اربعین حسینی با اعتباری به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری است که با تکمیل این پروژه‌ها، انقلابی در ارایه خدمت به مردم ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha