• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403031710896
  • منبع : مطبوعات

یک جو عقل

یک جو عقل

«زوال شناختی رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا جو بایدن آشکار است و باعث نگرانی ده‌ها نفری شده که در ماه‌های اخیر با او تعامل داشته‌اند» این بخشی از گزارش شوکه‌کننده روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال با این عنوان است که «نشانه‌های زوال بایدن پشت درهای بسته آشکار شده است».

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان در مطلبی با این عنوان نوشت، تعدادی از بیش از ۴۵ قانون گذار جمهوری‌خواه و دموکرات و کارکنان دولتی که با این رسانه مصاحبه کردند، گفتند رئیس‌جمهور آمریکا آن قدر آرام در جلسات صحبت می‌کند که افراد حاضر برای درک صحبت‌های او با مشکل مواجه هستند. برخی دیگر گفتند که رفتار و درک بایدن از جزئیات سیاست هر روز متفاوت است و اغلب به یادداشت‌ها و دستیارانش تکیه دارد.

یکی از جمهوری‌خواهان ارشد که نامی از او برده نشده به نیویورک پست گفت به همین دلیل است که وزارت دادگستری آمریکا از انتشار نوارهای مصاحبه بایدن با رابرت هور بازرس ویژه سابق در تحقیقات اسناد طبقه‌بندی شده، خودداری کرد.پیشتر وبگاه خبری آکسیوس گزارش داده بود «قاطی کردن تاریخ‌ها و نام کشورها و فراموشی جدول زمانی وقایع مهم، از جمله سال فوت پسرش بو و پیروزی دونالد ترامپ» نشان‌دهنده موارد متعدد اختلال حافظه جو بایدن در مصاحبه پنج ساعته او با بازرس ویژه رابرت هور است.برخی مثل رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا کوین مک‌کارتی که در دوران معاونت بایدن هم با او کار می‌کرده، تغییرات او و روند زوال عقلش را آن قدر شدید توصیف کرده‌اند که می‌گویند «او آدم سابق نیست».

چندی قبل نیز پزشک سابق کاخ سفید در دوران اوباما و ترامپ حدس‌ زده بود بایدن با یک بیماری جدی مواجه است و مجبور خواهد شد پیش از پایان دوره‌ مسئولیتش استعفا کند. دکتر رانی جاکسون که جزو ۱۴ قانون گذار جمهوری‌خواه بود که خواهان آزمایش سلامتی جامع از بایدن شدند، در یک برنامه تلویزیونی گفته بود: «بایدن با یک مشکل جدی مواجه است و وضعیت او بدتر خواهد شد. این دیگر یک آبروریزی نیست. وی گیج است و گمشده به نظر می‌رسد. او به ندرت می‌تواند یک جمله پیوسته و کامل بگوید. بایدن باید یک آزمایش جامع انجام دهد و نتیجه آن را منتشر کند»

بایدن از زمان ورود به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۰ از سوی رقیبش «دونالد ترامپ» به نداشتن سلامت فیزیکی و ابتلا به زوال عقل متهم شده است. نتایج نظرسنجی‌های مختلف در آمریکا نیز حاکی از نگرانی اکثریت آمریکایی‌ها از وضع سلامتی بایدن است. گاف‌های کلامی متعدد بایدن، سر خوردن از پله‌های هواپیما، افتادن از دوچرخه در برابر دوربین‌های خبری و چند بار دست دادن با شخصیتی خیالی، از جمله اتفاقاتی بوده که گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت سلامتی او را افزایش داده‌ است. دیروز همچنین ویدئویی از بایدن منتشر شد که در پیک ‌نیک اعضای کنگره، ‌در حالی که دهانش کاملا باز بود، ناگهان به سمت کسی یا چیزی رفت!

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha