• پنجشنبه / ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403031710857
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس:

توزیع عادلانه آب برای کشاورزان لرستان در نظر گرفته شود

توزیع عادلانه آب برای کشاورزان لرستان در نظر گرفته شود

ایسنا/لرستان نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع عادلانه آب برای کشاورزان لرستان در نظر گرفته شود و ضرورت دارد برای سال آینده الگوی کشت متناسب با شرایط مناطق استان تعریف شود.

رضا سپهوند، چهارشنبه شب در جلسه شورای حفاظت از منابع آب که در محل استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشاورزی به دو صورت معیشتی و تجاری انجام می‌شود که کشاورزی در لرستان معیشتی است و زمانیکه به سمت کشت گلخانه‌ای سوق داده شود می‌توان ادعا کرد که کشاورزی تجاری شده است.

وی با انتقاد از اینکه در حال حاضر کشاورزی تجاری در دست دلالان و کشاورزان غیربومی در استان است، افزود: هم‌اکنون کشاورزانی که اقدام به کشت محصول آبدوست کرده‌اند به ویژه کشاورزان منطقه شاهیوند و چغلوندی با مشکل آب مواجه هستند که ضرورت دارد تمهیداتی برای محصولات آنان اندیشیده شود و مشکلات آنان برطرف شود.

سپهوند بیان کرد: به منظور جلوگیری از تنش و اختلاف بین کشاورزان استان ضرورت دارد برای سال آینده الگوی کشت متناسب با شرایط مناطق لرستان تعریف شود.

وی با تاکید براینکه مدیریت بحران در حوزه‌های مختلف باید قبل از وقوع حادثه انجام شود تا دچار مشکل نشویم، بیان کرد: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لرستان مکلف به حل مشکلات کشاورزان استان هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۰:۳۰

مشکل آب استان اینه که متا سفانه از استان‌های دیگه وارد استان میشن و با اجاره کردن زمین‌های کشاورزی آب‌های زیرزمینی رو میکِشن و در آخر هم سودشو میبرن و بدبختی و کم آبی نصیب استان میشه،،هرچی بدبختی استان داره از این کار زمینداراست،،

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۴:۵۱

با کاشت محصولات کم سود آبدوست باعث فروکش آبهای زیرزمینی میشن... با اجاره دادن زمینها به افراد غیر بومی این مشکلات دوصد برابر شده.. ما روستاهایی داریم که متاسفانه در فصل تابستان آب خوردن ندارند وباید از شهر برایشان آب برد.. یکی از این روستاها روستای قلعه جغد سالار که متاسفانه مورد بی مهری مسئولین استان شده وهیچگونه توجهی به این مشکل نمیکنند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۸:۱۲

رودخانه کشکان را ذخیره کنید