• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403031610690
  • خبرنگار : 50536

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

حضور اثربخش شهید آل‌هاشم یکی از ارکان توسعه فرهنگی آذربایجان شرقی بود

حضور اثربخش شهید آل‌هاشم یکی از ارکان توسعه فرهنگی آذربایجان شرقی بود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: حضور اثر بخش شهید آل هاشم یکی از ارکان توسعه فرهنگی در مدت اخیر بود که بن بست‌ها و تنگناها با نظر مساعد و حمایتی وی برای ما آسان شد.

سید محمد حسین بلاغی، چهارشنبه، ۱۶ خرداد ماه، در اولین نشست از سلسله نشست‌های به رسم خدمت که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه باز و پشتیبانی شهید آل هاشم به مسئله فرهنگ باعث شد تا در تمامی شاخص‌های فرهنگی روند روبه رشد داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه شهید رحمتی یک هفته قبل از سانحه ۱۵ تکلیف برای ما وضع کردند، افزود: وی معتقد بود تبریز را نه به وسیله‌ی بنا و ساختمان بلکه به واسطه‌ی فرهنگ و تمدن باید شناساند.

وی ادامه داد: شیوه‌ی مدیریتی ایشان مطالبه‌ی اصلاح گرایانه بود.

بلاغی با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه‌ی فرهنگ به دو محور عدالت و توسعه متوازن فرهنگ و مردمی سازی فرهنگ تاکید شده بود، گفت: ۵۸ هزار مترمربع کل فضای فرهنگی استان در حال استفاده است که ۳۹ هزار متر مربع نیز در حال احداث است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: یکی از افتخارات این دولت پروژه‌ی ملی مقبره الشعرا تبریز بود که اعتبارات عمرانی آن در سال ۱۴۰۱_۱۴۰۲ نسبت به سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ هفت برابر شده و از ۲۲ میلیارد تومان به ۱۵۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه اعتبار فرهنگی استان در حوزه‌ی ارشاد از سوی وزراتخانه در دوسال گذشته ۹ برابر شده است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان در سال جاری برای چهار پروژه‌ی شهرستانی هزینه می‌شود.که با این مبلغ پروژه‌های آذرشهر و ملکان به اتمام رسیده و پیشرفت پروژه‌های کلیبر و هشترود به بالای ۸۰ درصد خواهد رسید.

بلاغی به وضعیت فعالیت‌های فرهنگی هنری استان اشاره کرد و افزود: تعداد و اجرای نمایش در سال گذشته رشد ۶۳ درصدی داشته‌ و تعداد تماشاگران اجرای نمایش ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی از افزایش هشت درصدی آموزشگاه‌های هنری در استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ۱۰ شهرستان استان دارای سینما بوده و در شش شهرستان نیز سینما احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه استقبال از برنامه‌های موسیقی در سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته، ادامه داد: فیلم‌های تولیدی استان در سال گذشته ۸۱ درصد افزایش داشته و تعداد تماشاگر سینما نیز از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده. همچنین فروش سینماهای استان در سال گذشته به ۲۷ میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۲۷۰ نفر از هنرمندان استان عضو صندوق هنر هستند، بیان کرد: تعداد ۲۴۰۰ عنوان کتاب تالیف شده در استان چاپ شده که ۱۷۵۸ عنوان آن چاپ اول هستند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی تنها استان صادر کننده‌ی مجوز کتاب است، افزود: تعداد موسسات قرآنی در سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha