• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403031610385
  • خبرنگار : 50042

چرا برخی ادارات تغییری در ساعت کاری اعمال نکرده‌اند؟

چرا برخی ادارات تغییری در ساعت کاری اعمال نکرده‌اند؟

ایسنا/گیلان هدف از اجرای مصوبه تغییر ساعت کاری ادارات کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات ۶ الی ۱۳ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ است که در صورت رعایت نکردن الگوی مصرف، پس از اخطار منجر به قطعی برق خواهد شد، میزان مصرف ادارات توسط کنتورهای هوشمند رویت‌پذیر و کنترل‌پذیر پایش می‌شود.

در پی اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری ادارات در کلیه ایام کاری هفته (شنبه تا پنج‌شنبه) از امروز، ۱۶ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۶ صبح الی ۱۳، با توجه به اینکه در نخستین روز اجرای این مصوبه هستیم هنوز برخی از ادارات، نهادها و دانشگاه‌ها بنابر نوع خدمات تغییری در ساعات کاری اعمال نکرده‌اند. در خصوص جزئیات بیشتر اجرای این مصوبه گفت‌وگویی با مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان داشتیم که تقدیم مخاطبان می‌شود.

جواد لطفی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا در خصوص اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر تغییر ساعت کاری در راستای پایداری تامین برق، اظهار کرد: تغییر ساعات کار ادارات به عنوان یکی از راهکارهای مدیریت بار شبکه در تابستان است، از آنجا که تعیین و تنظیم ساعات کار ادارات در اختیار هیأت وزیران است، با اخذ موافقت دولت، ساعات کار ادارات در سه ماهه اواسط خرداد تا اواسط شهریور تغییر پیدا کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان با بیان اینکه ملاک کاهش مصرف نیز، میزان مصرف دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ خواهد بود، افزود: ادارات از ۱۶ خرداد تا ۱۵ شهریور ملزم به تغییر ساعات کاری و همچنین مدیریت مصرف سیستم‌های سرمایشی هستند و طبق مصوبه، شرکت‌های توزیع نیروی برق موظف به پایش مصرف برق ادارات هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ارزیابی کاهش مصرف به چه صورت خواهد بود؟ گفت: در پایش روزانه باید میزان مصرف ادارات کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق را در ساعات اداری و کاهش ۷۰ درصدی مصرف پس از پایان ساعت کار اداری، تمامی سازمان‌ها و نهادها در سه ماه مذکور، تنها در ساعات ۶ صبح تا یک بعد از ظهر را نشان دهد.

لطفی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه برخی ادارات یا نهادها یا دانشگاه‌ها بنابر نوع ارائه خدمات می‌توانند شیفت‌های شناور داشته باشند؟ گفت: براساس مصوبه هئیت وزیران، کلیه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیردولتی موظفند نسبت به کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق در ساعات ۶ الی ۱۳ و کاهش ۷۰ درصدی در ساعات غیر اداری هستند و هرگونه شناوری در ساعت کار با هماهنگی استانداری انجام می‌گیرد ولی رعایت الگوی مصرف الزامی است و میزان مصرف ادارات توسط کنتورهای هوشمند رویت‌پذیر و کنترل‌پذیر پایش می‌شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق گیلان تاکید کرد: پایش و کنترل شبکه سراسری به صورت روزانه انجام می‌گیرد و چنانچه الگوی کاهش مصرف برق اداره یا سازمانی رعایت نشده باشد، در مرحله نخست اخطار قطعی برق صادر و ابلاغ می‌شود و در صورت بی‌توجهی منجر به قطع برق خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران مبنی بر لزوم همکاری کلیه دستگاه‌های دولتی، مؤسسات عمومی غیر دولتی در جهت مدیریت رعایت الگوی مصرف برق به عنوان یکی از حامل‌های اساسی انرژی در ساعات اوج مصرف به منظور پیشگیری از اعمال خاموشی‌های اضطراری در استان، ساعت کاری ادارات در کلیه ایام کاری هفته(شنبه تا پنج‌شنبه) از امروز، ۱۶ خرداد ماه تا ۱۵ شهریور ماه از ساعت ۶ صبح الی ۱۳ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۹ ۲۰:۳۱

با توجه به تغییر ساعات اداری خواهشمندیم از شرکت اتوبوسرانی تهران که شروع فعالیت انها هم در ساعت ۵ صبح باشد