• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403031610374
  • خبرنگار : 71612

گریفیث: ما در پایان‌دادن به درگیری‌ها شکست‌ خوردیم

گریفیث: ما در پایان‌دادن به درگیری‌ها شکست‌ خوردیم

معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: احساس می‌کنم پیش از پایان مأموریتی که بر عهده من بوده، پست خود را ترک می‌کنم.

به گزارش ایسنا، مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور اضطراری و بشردوستانه در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود پیش از ارائه استعفای خود در پایان ماه ژوئن، با اظهار تأسف اظهار کرد: «ما موفق به پایان‌دادن به درگیری‌ها نشده‌ایم.»

به نقل از آناتولی، گریفیث با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند، تأکید کرد: مبلغ مورد نیاز برای تأمین مالی این کمک‌ها ۴۹ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه ۴۱ میلیارد دلار از این ۴۹ میلیارد دلار برآورد سازمان ملل، کسری بودجه است، اظهار داشت: وضعیت هرگز به این سختی نبوده است.

این مقام ارشد سازمان ملل توضیح داد، برخی از بحران‌ها در صحنه بین‌المللی برای مدت طولانی در دستور کار قرار دارند، درحالی‌که یک بحران جدید، بحران دیگری را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه زمانی که او در سال ۲۰۲۱ به این سمت رسید، تمرکز بر اتیوپی، سودان و سپس افغانستان بود و با شروع جنگ در اوکراین، این درگیری تمام توجه جهان را به خود جلب کرد.

گریفیث با اشاره به کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه گفت: «ما غزه را رها نمی‌کنیم، اما روند فعلی نتایج مورد انتظار را به همراه ندارد. میزان سوءتغذیه در میان کودکان غزه در حال افزایش است. اگر غذای کافی به مردم ندهید چه اتفاقی می‌افتد؟ آنها قبل از مرگ بیمار می‌شوند.»

معاون دبیرکل سازمان ملل با تأکید بر ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه عنوان کرد: مردم غزه پولی برای خرید این محصولات ندارند.

مارتین گریفیث پیش از این اعلام کرده که به دلایل مشکلات سلامتی دیگر قادر به ادامه وظیفه‌اش نیست و در ماه ژوئن استفعای خود را تقدیم دبیرکل سازمان ملل می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha