• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031610256
  • خبرنگار : 71145

تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در لبنان

تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در لبنان
سفارت آمریکا در لبنان

منابع خبری لبنانی امروز- چهارشنبه از وقوع تیراندازی در اطراف سفارت آمریکا در منطقه «عوکر» در جبل لبنان خبر دادند. سفارت آمریکا و ارتش لبنان در این باره بیانیه صادر کردند.

به گزارش ایسنا، فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سفارت آمریکا در لبنان در منطقه عوکر در معرض تیراندازی یک نفر با تابعیت سوری قرار گرفت که نیروهای ارتش مستقر در منطقه به منبع تیراندازی پاسخ دادند و این مساله باعث شد فرد شلیک کننده به سمت سفارت زخمی شود که برای درمان به بیمارستان منتقل شد. در حال حاضر تحقیقات برای مشخص شدن ابهامات حادثه در حال انجام است.

فرماندهی ارتش لبنان همچنین تاکید کرد: نیروهای مستقر ما در اطراف سفارت در حال تفتیش محل اطراف حمله هستند و در جهت تامین امنیت منطقه عمل می‌کنند.

سفارت آمریکا در لبنان نیز در بیانیه‌ای گزارش‌ها مبنی بر تیراندازی به نزدیکی سفارت از سمت ورودی آن را تایید کرد و افزود: اخباری رسیده که تیراندازی با سلاح سبک در اطراف سفارت رخ داده است.

این سفارت افزود: مقر و کارمندان سفارت به دلیل مداخله نیروهای امنیتی وابسته به سفارت و ارتش لبنان آسیبی ندیدند.

براساس بیانیه سفارت آمریکا، تحقیقات در جریان است و مقامات سفارت با طرف‌های مجری قانون در لبنان در تماس هستند.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان نیز گفت: وضعیت باثبات است و تحقیقات برای مشخص شدن شرایط حادثه سفارت آمریکا و دستگیری عاملان تیراندازی آغاز شده است.

عبدالله بوحبیب، وزیر امور خارجه لبنان نیز در بیانیه‌ای حمله صبح امروز به محوطه سفارت آمریکا در بیروت را محکوم کرد و گفت تماس‌های تلفنی متعددی در مورد این حادثه و اطلاع از جزئیات آن با مراجع ذیربط انجام داده است.

وی بر تعهد لبنان به حفاظت از مقر نمایندگی‌های دیپلماتیک فعال در بیروت مطابق با تعهدات و کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک تاکید کرد.

شبکه‌های لبنانی از جمله المیادین پیشتر با اشاره به اینکه «تیراندازی حدود نیم ساعت در مجاورت سفارت آمریکا در عوکر ادامه داشته و صدایش شنیده می‌شد»، از بسته شدن مسیر منتهی به سفارت آمریکا از ضبیبه و عوکر خبر دادند.

کانال LBCI نیز گزارش داد که «ارتش لبنان فرد تیراندازی‌کننده به سفارت آمریکا را دستگیر کرد».

این کانال همچنین افزود: «یکی از محافظان سفارت آمریکا زخمی، یکی از تیراندازان نیز کشته و دیگری دستگیر و زخمی شده، در حالی که جستجو برای یافتن فرد مسلح سوم ادامه دارد.»

 شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد: سه نفر به سفارت تیراندازی کردند و یکی از افراد مسلح به سمت نگهبان سفارت تیراندازی کرد و او را کشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha