• چهارشنبه / ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031610123
  • خبرنگار : 50356

یک تحلیلگر بازار سرمایه:

وضعیت بازار سرمایه به انتخابات پیش رو گره خورده است

وضعیت بازار سرمایه به انتخابات پیش رو گره خورده است

ایسنا/خراسان رضوی یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: وضعیت بازار سرمایه به خروجی انتخابات و سیاست‌های دولت جدید گره خورده است.

بهنام صمدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار سرمایه با اشاره به حادثه ناگوار شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همران ایشان اظهار کرد: هشتم تیرماه انتخابات ریاست جمهوری در پیش است و اکنون یکی از ابهامات بازار سرمایه انتخابات پیش‌رو است و طبیعی است که بازار در رکود به سر می‌برد.

این تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه امروز فارغ از انتخابات پیش رو به بند ۳ تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ برمی گردد؛ اصلاحیه این بند در اردیبهشت ماه تصویب شده است که باید ابلاغ شود و این معافیت‌ها برای بازار مهم است. همچنین دو مورد مهم دیگر از جمله بحث سه ساله شدن امکان تجدید ارزیابی دارایی که باید به تصویب سران برسد و بحث اصلاح دستورالعمل نرخ خوراک پالایشگاه‌ها بر وضعیت امروز بازار سرمایه اثرگذار است. علاوه بر آن موضوع نرخ خزانه و رشد آن تا ۳۸ درصد نیز جو بازار را متغیر کرده است.

صمدی درباره دامنه نوسان بازار سرمایه افزود: با توجه به فضای موجود در بازار به نظر می‌رسد کاهش دامنه نوسان بورس منطقی است.

وی اظهار عقیده کرد: اگرچه کاهش دامنه بورس مخالفانی دارد، زیرا قیمت‌گذاری دستوری به حساب می‌آید، اما در مقطع فعلی به دلیل ابهامات موجود برای انتخابات به نظر منطقی است دامنه ۲ درصد باشد، زیرا ابهامات بازار موجب می‌شود نقدینگی‌های بزرگ وارد بازار نشود و ارزش معاملات پایین باشد و بازار به رنگ قرمز درآید.

صمدی در خصوص شاخص و آینده بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون نمی‌توان برای وضعیت بازار اظهار نظر کرد. وضعیت بازار سرمایه به خروجی انتخابات و سیاست‌های دولت جدید برمی‌گردد. اکنون تمام بازارها تا نتیجه انتخابات در ابهام به سر می‌برد. همچنین انتخابات امریکا هم که در پیش است بر بازارهای جهانی اثرگذار است و باید این دو رویداد مشخص شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha