• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403031510091
  • خبرنگار : 50294

معاون دانشگاه کردستان:

امام خمینی آسیب‌پذیر بودن نظام را در جدایی دولت از مردم می‌دانست

امام خمینی آسیب‌پذیر بودن نظام را در جدایی دولت از مردم می‌دانست

ایسنا/کردستان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان گفت: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع‌ الاضداد بودند چرا که از یک‌طرف اهل عرفان، سیر و سلوک و مسائل معنوی و از طرف دیگر سیاستمدار و اهل مردم‌داری بودند.

حجت‌الاسلام محمود صفی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، مکتب امام خمینی(ره) را مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه دانست و اظهار کرد: ایشان همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کردند و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بودند.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده عنوان کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی جامع‌ الاضداد بودند چرا که از یک‌طرف اهل عرفان، سیر و سلوک و مسائل معنوی و از طرف دیگر سیاستمدار و اهل مردم‌داری بودند.

وی با اشاره به این‌که این اندیشمند اسلامی با تعالیم عالیه اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پرورش یافته بودند، افزود: اخلاق و سلوک حضرت امام خمینی(ره) برگرفته از آموزه‌های ناب دینی بود و همین امر از وی یک شخصیت برجسته جهانی ساخته بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان، خلوت با خدا و خدمت به خلق را مسیر حرکت امام خمینی(ره) دانست و بیان کرد: از دیدگاه امام خمینی(ره) انسانیت و معنویت تنها خلوت با خدا نبود و در عین این‌که یک عابد و زاهد در شب بود، در روز در خدمت به خلق بود.

وی تأکید کرد: امام خمینی(ره) در زهد و تقوا، تواضع و فروتنی، شجاعت و قاطعیت، صبر و استقامت و عشق به خدا و مردم، نمونه‌ای بی‌بدیل بودند و با اخلاقی نیکو و پسندیده، قلوب مردم را به خود جذب می‌کردند و الگویی کامل برای همه مسلمانان بودند.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده، مکتب امام خمینی(ره) را مکتبی انسان‌محور و عدالت‌خواه دانست و گفت: ایشان همواره بر حقوق و کرامت انسان تأکید می‌کردند و خواهان برقراری عدالت و رفاه برای همه مردم جهان بودند.

وی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) در تمام دوران زندگی هیچگاه راه و زندگی خود را از خلق خدا جدا نکرد و هیچگاه خود را از مردم جدا ندانست، افزود: امام خمینی (ره) با مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های خود، نهالی را در ایران کاشتند که امروز به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کردستان با اشاره به این‌که در نگاه امام(ره) برترین عبادت و بزرگ‌ترین توفیق، در خدمت مردم بودن است، اظهار کرد: مکتب و اخلاق وی چراغ راهی برای همه آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان در سراسر جهان است.

وی گفت: امام خمینی(ره) خدمت به ضعفا و محرومان را بهترین حالات یک انسان در زمان خدمت به خلق می‌دانست و می‌گفت، یک موی سر این کوخ‌نشینان و شهیددادگان به همه کاخ‌ها و کاخ‌نشینان جهان شرف و برتری دارد.

حجت‌الاسلام صفی‌زاده با اشاره به این‌که از دیدگاه امام خمینی(ره)، دولت، خدمتگزار است نه فرمانروا؛ گفت: امام خمینی(ره) همواره آسیب‌پذیر بودن نظام را در جدایی دولت از مردم می‌دانست لذا همواره بر حفظ پشتوانه مردمی‌بودن نظام را به مسئولان تأکید می‌کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha