• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031509942
  • خبرنگار : 50616

با کمک اهدایی از سوی شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل؛

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

ایسنا/مازندران دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال‌دار در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوریهای نوین شهرستان آمل به عنوان تنها دانشکده دامپزشکی در شمال کشورکه توسط خیران و شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل خریداری شده بود، رونمایی و پرده‌برداری شد.

دستگاه سانتریفیوژ خریداری شده توسط شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل، در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی آمل با حضور رئیس و معاونان دانشگاه فناوری های نوین شهرستان آمل و رئیس واعضای هیات مدیره شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل پرده برداری و رونمایی شد.

از دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ یخچال‌دار که یکی از متداول‌ترین دستگاه‌ها در آزمایشگاه ویروس شناسی دانشکده دامپزشکی است، اجزای مواد مختلف مانند خون حیوانات را از هم جدا می‌کند و در تشخیص سریعتر، پیشگیری ومدیریت به‌هنگام در کنترل بیماری در واحدهای مرغداری استفاده خواهد شد.

عطالله حسن زاده، نائب رئیس شرکت تعاونی مرغداران شهرستان آمل و مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران، ارزش ریالی دستگاه سانتریفیوژ پیشرفته توسط این شرکت برای بخش آزمایشگاهی دانشکده دامپزشکی آمل را بیش از ۲ میلیارد و۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد.

وی، با بیان این‌که شهرستان آمل با تولید بیش از ۱۷ طیور رتبه نخست مازندران را دارد و مازندران نیز سهم حدود ۱۲ درصدی درصنعت طیور کشور دارد، گفت: وجود این ظرفیت بسیار بالا درصنعت طیور و شرایط خاص بیماری پذیری و کنترل آن در مزارع پرورش مرغ باعث شده تا ارتباط نزدیک‌تر صنعت با دانشگاه و بهره‌گیری از ظرفیت و تولیدات علمی و نیز حمایت از دانشکده دامپزشکی در برخورداری از تجهیزات به‌روز تشخیصی در واقع به نوعی کمک به تولیدکنندگان صنعت طیور شهرستان و استان است.

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

نائب رئیس شرکت تعاونی مرغداران آمل هم چنین از کمک بیش از ۵ میلیارد ریالی به دانشکده دامپزشکی برای تجهیز زیرساخت‌های آزمایشگاهی در دانشکده دامپزشکی آمل تا چند هفته آینده خبر داد و اضافه کرد: قطعا تجهیز بخش‌های دیگر آزمایشگاهی و نیز راه اندازی آزمایشگاه‌های مورد نیاز در این دانشکده، با حمایت اعضای تعاونی مرغداران شهرستان آمل با تفاهم نامه همکاری‌های دوجانبه ادامه خواهد داشت.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه برقرار نشدن ارتباط میان صنعت و دانشگاه و خلائی که در این بخش وجود داشت، به خصوص سویه‌های جدید بیماری‌های طیور ازجمله آنفولانزای مرغی و تاخیر در دریافت جواب تشخیصی بیماری توسط مرغداران، باعث خسارت‌های مالی زیادی برای این صنعت در سال‌های گذشته شده بود.

وی یادآورشد، هم شرکت تعاونی مرغداران آمل و اتحادیه مرغداران مازندران این آمادگی را دارد ‎ تا در زمینه‌های مختلف آموزشی و پژوهشی از جمله امنیت زیستی، ردیابی عوامل بیماری‌زا در واحدهای مرغداری، ارائه راهکارهای پیشگیرانه و درمانی، حمایت از دانشجویان در تهیه پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و گذراندن واحدهای کارآموزی و کارورزی در واحدهای تولیدی همکاری دوجانبه داشته باشد.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل هم در این رونمایی گفت: اساس ساخت و تجهیز بخش‌های مختلف این دانشگاه تاکنون خیرساز بوده که دراین مدت بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال توسط خیرین تامین وتجهیز شده است.

دکتر اکبر حاجی زاده مقدم افزود: در دو سال گذشته برای سکوبندی دو آزمایشگاه تحقیقاتی و فارماکولوژِی (تشخیص داروها یا مواد شیمیایی بر حیوانات) و ایجاد مرکزتحقیقاتی و آموزشی پرورش طیور در دانشکده دامپزشکی آمل بیش از ۱۶ میلیارد ریال توسط خیرین آملی هزینه شده است.

 وی اضافه کرد: قطعا همراهی همه خیرین وقشرهای مختلف جامعه برای ارتباط با دانشگاه باعث ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی تولیدات دانشگاهی و در نهایت جامعه زندگی افراد خواهد شد.

دستگاه پیشرفته سانتریفیوژ در تنها دانشکده دامپزشکی شمال کشور رونمایی شد

درحال حاضر بیش از ۶۲۸ دانشجو در رشته‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین شهرستان آمل که تنها دانشکده دولتی در سطح استان‌های شمالی کشور است، تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha