• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403031409572
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به بیانات رهبری در مراسم ۱۴ خرداد

سلیمی: رئیسی چاه‌های بسیار عمیقی را پر کرد که دیگران حفر کرده بودند

سلیمی: رئیسی چاه‌های بسیار عمیقی را پر کرد که دیگران حفر کرده بودند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخابات را فرصتی برای افزایش سرمایه‌ اجتماعی کشور دانست و گفت: لجن‌پراکنی‌ در انتخابات باعث مشوش کردن جامعه و ایجاد جو بی‌اعتمادی ملی در کشور می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام (ره) گفت: براساس فرمایشات حضرت آقا کسانی که وارد عرصه انتخابات می‌شوند، با یکدیگر وارد جنگ اخلاقی نشوند.

وی با بیان این‌که «انتخابات فرصتی برای خدمت فراهم می‌کند»، افزود: در عرصه انتخاباتی نیازی به کشمش‌های عجیب و غریب نیست و به جای آن باید داوطلبان به ارائه برنامه‌های خود بپردازند.

نماینده تهران با یادآوری بداخلاقی ها در برخی از انتخابات های گذشته گفت: متاسفانه برخی از انتخابات ها به گونه ای بود که انگار صحنه‌ای از جنگ رقم می‌خورد و هر فردی به دنبال پیدا کردن نقطه ضعف از طرف مقابل بود تا او را لگدمال کند. این لجن‌پراکنی‌ها باعث مشوش کردن جامعه و ایجاد جو بی‌اعتمادی ملی در کشور می شود حال این‌که انتخابات یک فرصت برای افزایش سرمایه‌ اجتماعی کشور است.

وی انتخابات را عرصه‌ای برای بیان دستاوردها دانست و تاکید کرد: باید داوطلبان با کرامت در انتخابات رفتار کنند؛ اینجاست که حضرت آقا به مشی آقای رئیسی اشاره کردند که با کرامت از کنار تخریب‌ها عبور می‌کرد و بداخلاقی نمی‌کرد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات رهبر انقلاب درباره ویژگی‌های رئیس‌جمهور آینده گفت: رئیس‌جمهور باید فعال باشد و در مقابل دشمنان از منافع ملی دفاع کند و تصور نکند که با امتیاز دادن با برخی کشورها می‌تواند مشکلات کشور را حل کند؛ در گذشته عده‌ای با این تصورات چالش‌ها و چاه‌های عمیقی برای کشور حفر کردند که آقای رئیسی مشغول پرکردن این چاه‌های بسیار عمیق بود.

این عضو هیات رئیسه مجلس، پرکاری و داشتن کراهت در مقابل دشمن و مهربان بودن در برایر مردم را از دیگر ویژگی های رئیس‌جمهور آینده برشمرد و تاکید کرد: علاوه بر این، توانایی‌های فرد باید ملاک انتخاب رئیس‌جمهور باشد نه اینکه فردی به صرف جنجال آفرینی و تحریک احساسات مردم، انتخاب شود و بعد هم کاری از پیش نبرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha