• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403031409499
  • خبرنگار : 90089

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

مراسم سی و پنجمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله العظمی سید روح‌الله موسوی خمینی (ره) با شعار «وعده صادق» و «محو اسراییل» از ساعت ۸ صبح امروز - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - در حرم بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور بیت شریف امام امت، مسئولان کشوری و لشکری و میهمانان خارجی در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شده است.

سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب حدود ساعت ۹:۳۰ آغاز شد، ایشان سخنان بسیار مهمی درباره مقاومت مردم فلسطین، عملیات طوفان الاقصی، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری بیان کردند.

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

در جایگاه مسئولان و سران قوا، جالی خالی رئیس جمهور شهید سیدابراهیم رئیسی مشهود بود که با تصویری از سید شهید در میان سران، یاد وی گرامی داشته شد.

در این مراسم  حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، به بیان نقطه نظراتی پیرامون مساله فلسطین و انتخابات پیش رو پرداخت.

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

سفرا و شخصیت‌های بیش از ۵۰ کشور که در حوزه فلسطین فعالیت دارند و مهمانانی از کشورهای محور مقاومت از جمله عراق، فلسطین، سوریه، لبنان و یمن در مراسم ارتحال حضور دارند.

بیش از ۳۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی در حال پوشش رسانه ای مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی هستند.

مردم حاضر در این مراسم تصاویری از امام و رهبری و شهدای خدمت، امام و رهبری و حاج قاسم، امام راحل، مقام معظم رهبری، امام و حاج مصطفی خمینی، مقام معظم رهبری و حاج قاسم، رئیس جمهور فقید و حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند.

بنا بر اعلام دبیر سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام راحل، امسال بیش از ۷۰۰ هزار نفر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کردند که بیش از ۷۰ درصد آنان برای اولین بار حضور یافته‌اند.

حضور جوانان به همراه خانواده هایشان در این مراسم چشمگیر بود.

ویژه برنامه‌های بزرگداشت امام خمینی(ره) در منزل امام در شهر خمین و بیت ایشان در شهرهای مقدس قم و نجف و همچنین محل اقامت ایشان در نوفل لوشاتو برگزار شد. همچنین مراسم گرامیداشت امام راحل (ره) در امام زادگان، بقاع متبرکه و آستان اهل بیت(ع) از جمله مشهد، قم، شیراز و در حال برگزاری است.

در سی و پنجمین مراسم سالگرد ارتحال امام راحل، برخی از داوطلبان کاندیداتوری و داوطلبان احتمالی ریاست جمهوری حضور دارند.

شب گذشته محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری با حضور در حرم امام خمینی (ره) به جای آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور شهید کشورمان سخنرانی کرد.

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

مردم از اقلیت‌ها و قومیت‌های گوناگون در مراسم امسال حاضر شده اند؛ جمعیت در حرم امام به حدی زیاد است که صحن ها و فضای اطراف حرم نیز مردم حضور دارند. نیمی از جمعیت حاضر را بانوان تشکیل داده اند.

پلیس راه تهران و حومه برای تردد و عبور و مرور راحت‌تر و کم ترافیک‌تر در کلیه مسیرهای منتهی به حرم امام حضور پررنگی داشت.

وزارتخانه‌های کشور، نیرو و راه، ستاد حوادث غیرمترقبه، معاونت امور زنان ریاست جمهوری، قرارگاه فهمیده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، هلال احمر، اورژانس، شهرداری و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از ابتدای خرداد ۱۴۰۳ بستر برگزاری ایمن و باشکوه سی و پنجمین سالگرد بزرگداشت امام را به وجود آوردند.

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

صدها ایستگاه صلواتی برای توزیع آب، چای، صبحانه و نهار در محوطه بیرونی اطراف حرم امام به زائران و مسافران خدمات‌رسانی می‌کردند. همچنین پست‌های امداد و نجات، درمانگاه‌های موقت و تعداد قابل توجهی آمبولانس و اتوبوس آمبولانس توسط اورژانس و هلال احمر و بخش بهداری، بهداشت و درمان سپاه و نیروهای مسلح به زائران امام خدمت‌رسانی کردند.

حاشیه‌نگاری ایسنا از سی‌وپنجمین سوگواری برای پیر جماران

قطار شهری و مترو و تاکسیرانی تهران و حومه نیز عاشقان امام را از نخستین ساعات امروز - ۱۴ خرداد - به حرم امام انتقال دادند؛ همچنین جمعیت زیادی از مردم با خودروهای شخصی به حرم امام آمده بودند.

مربیان و اساتید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در جوار حرم امام ۱۵۰ کلیپ با محوریت بازخوانی اندیشه امام در موضوعات فلسطین، زنان، جامعه، آزادی و وظایف مسؤولان پخش کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha