• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403031409450
  • خبرنگار : 50659

مدیر فرهنگی امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود:

امام خمینی(ره) به ملت ایران عزت و شرف اعطا کرد

امام خمینی(ره) به ملت ایران عزت و شرف اعطا کرد

ایسنا/اردبیل مدیر فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: حضرت امام خمینی(ره) سرزمین ما را از زیر سیطره  استکبار شرق و غرب بیرون آورد و به ملت ایران عزت و شرف اعطا کرد.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) گفت: چهاردهم خرداد ماه سالروز ارتحال جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی و بزرگ مردی مبارز و نستوه است که توانست این سرزمین را از زیر سیطره استکبار شرق و غرب بیرون آورده و به ملت ایران عزت و شرف اعطا کند.

وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در عصر و زمانه ماتریالیستی و تهی از معنویت، اخلاق، صداقت و عدالت با به اهتراز درآوردن پرچم دینداری با رویکرد «دین ما عین سیاست ماست» و حمایت از محرومان و مستضعفان قیام کرد و در برابر دنیای استعماری و استبدادی سبک جدیدی از حکومت داری را که مبتنی بر سه اصل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است به دنیا عرضه داشت.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود با بیان اینکه انقلاب اسلامی یادگار عظیم امام خوبی ها و مهربانی ها، خمینی کبیر(ره) است، گفت: امام بزرگوار ما بت شکن قرن و ابراهیم زمان بود و هیمنه 2500 ساله شاهنشاهی را شکست و آزادگی و استقلال را برای ما به ارمغان آورد و اینک بر ماست که با تمام توان در راه حفظ و اعتلای ارزش های انقلاب اسلامی گام برداریم و با جان و دل به وصیّت آن بزرگ مرد تاریخ که فرمودند «من در میان شما باشم یا نباشم به همه شما وصیّت و سفارش می کنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نا محرمان بیفتد» عمل کنیم.

 دستگزار تصریح کرد: در سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی معلم و طبیب دلها در حالی به سوگ آن عزیز می نشینیم که به واسطه لطف بیکران الهی، رهبری فرزانه و درس آموخته مکتب امام خمینی(ره)، سکان هدایت و رهبری ملت آزاده ایران و مسلمانان جهان اسلام را بر عهده گرفته است و در پرتو عنایات حضرت ولی عصر (عج) به منزلگاه سعادت هدایت می‌نماید و بر ماست که با پشتیبانی از ولایت فقیه این میراث جاودان امام عزیز، انقلاب را از هرگونه تهدید و آسیب، مصون نگه داریم.

وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در سال های پربرکت زندگی خویش به همگان درس پایندگی و مقاومت در برابر استکبار جهانی و دشمن شناسی و بصیرت را آموخت و آموزه ها و دوراندیشی های ایشان در سال های اخیر که دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیشتر شده است، همچنان راهگشاست و با رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز، دشمن در اجرای توطئه های خود ناکام مانده است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود خاطرنشان کرد: یاد و خاطره بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سالروز ارتحالش با یاد شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ که آغازگر مکتب فکری جدید برای ملت ایران و جهان بوده، عجین شده است.

وی افزود: این قیام که به برکت هدایتگری و روشنگری امام راحل (ره) شکل گرفت، هم پایه‌های حکومت ستمشاهی را متزلزل کرده و هم زمینه ساز احیاء تمدن بزرگ اسلامی در جهان شده است.

دستگزار ادامه داد: این قیام سرآغاز تحقق اراده‌ مردم این سرزمین در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و به ثمر نشستن خواست ملت بزرگ ایران است و نقطه‌ عطف مبارزات مردم در برکندن ریشه‌ بیداد در ایران اسلامی بود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم خراسانی(ع) شهر لاهرود با اشاره به اینکه این دو مناسبت با شهادت جانگداز شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش که سرآمد خدمت به مردم و پیروی از ولایت بودند، مقارن شده است، گفت: این تقارن فرصتی طلایی است تا با پیروی از تفکر، اندیشه‌ها و سیره حضرت امام خمینی(ره) و مسیر سیدالشهدای خدمت که منشاء تحولات بزرگ و دگرگونی هایی در دنیای امروز شدند و در پرتو تعالیم نورانی اسلام و رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای شاهد تداوم خدمت به مردم شریف و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha