• دوشنبه / ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403031409411
  • خبرنگار : 50662

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه:

سیره امام خمینی(ره) باید الگویی برای جوانان قرار گیرد

سیره امام خمینی(ره) باید الگویی برای جوانان قرار گیرد

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه گفت: سیره حضرت امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد و از جهات مختلف شخصیت ارزشمند ایشان می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان امروزی باشد.

حجت‌الاسلام سید امیر موسوی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مهم‌ترین هدف امام امت در تصمیم گیری‌های کلان دینی، فرهنگی و اجتماعی اجرا و احیاء تعالیم حیات بخش اسلام و معرفی و پیشرفت تعالیم حیات بخش اسلام بوده است. 

وی بیان کرد: مقصود اصلی حضرت امام  خمینی(ره) در نهضت خویش فقط احیا و اجرای تعالیم اسلام ناب بود. 

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه معیار و ملاک برای امام راحل عظیم الشأن، رضای الهی و عمل به آموزه‌های دینی و قرآنی بود، گفت: امام(ره) در طول حیات مبارکش به همگان نشان داد که از هیچ چیز هراسی ندارد و تنها توکلش بر ذات ربوبی پروردگار است و آنچه را که خدا تکلیف کرده باشد به عنوان تعالیم الهی و وظیفه و رسالت خود می‌دانست و با همین تفکر توانست باری دیگر مشعل اسلام را روشن کند و نور هدایتی برای امت جمهوری اسلامی ایران شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در مقاطع مختلف و به مناسبت‌های گوناگون به تشریح ویژگی‌ها و ملاک‌های «رئیس‌جمهور اصلح» پرداخته‌اند که در مجموعه صحیفه امام‌خمینی(ره) و همچنین وصیتنامه سیاسی- الهی امام (ره) بیان شده است و می‌تواند به‌ مثابه نقشه راه و ملاک انتخابی صحیح و درست برای امت اسلامی باشد. 

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در بیانات گوناگون ویژگی‌های مهمی را برای ریاست جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده‌ است، گفت: مکتبی بودن رئیس‌جمهور، یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها و ویژگی‌های تشریحی ازسوی امام‌خمینی (ره) درباره «رئیس‌جمهور اصلح» است بنابراین اعتقاد قلبی و عملی داشتن به منظومه فکری اسلامی شیعی در همه ابعاد زندگی اجتماعی، یکی از اصلی‌ترین جنبه‌های «مکتبی بودن» است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: اعتقاد راسخ به بنیادهای فکری راهبردی جمهوری‌اسلامی و تلاش برای پیشبرد راهبردهای ترسیمی در این مسیر از دیگر شاخصه‌های مکتبی بودن به‌شمار می‌رود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه بیان کرد: مردمی بودن یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های تشریحی برای رئیس‌جمهور صالح در منظومه فکری امام‌خمینی (ره) به شمار می‌رود. 

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری‌اسلامی همواره بر این نکته تأکید کرده‌ است که رئیس‌جمهور باید از متن مردم باشد و برای مردم کار کند و شبیه مردم بودن از دیگر شاخص‌های مردمی بودن رئیس‌جمهور از دیدگاه امام‌خمینی (ره) است.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: ارزش شهدایی مانند شهیدرجایی و شهیدبهشتی را بیش از هر چیز، به این می‌دانستند که «با مردم بودند و برای مردم خدمت می‌کردند» و بنابراین خدمت به مستضعفان و حمایت از آنان یکی از محوری‌ترین توصیه‌های امام (ره) به کارگزاران نظام اسلامی بوده است. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه تصریح کرد: سیره حضرت امام خمینی (ره) ابعاد مختلفی دارد و از جهات مختلف شخصیت ارزشمند ایشان می‌تواند الگویی مناسب برای نسل جوان امروزی باشد. 

وی بیان کرد: کمالات علمی حضرت امام خمینی (ره) در اوج قله فقاهت قرار دارد و ایشان یکی از نام آوارترین و برجسته ترین شخصیت‌های علمی حوزوی در عصر حاضر بودند، همچنین یک شخصیت صاحب نظر در بخش فقه، اصول، فلسفه و مباحث مختلف علوم حوزوی بودند و شاگردی شخصیت‌های بزرگی مانند مرحوم آیت حائری یزدی مؤسس حوزه علمیه قم را داشتند.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: حضرت امام خمینی (ره) از نظر علمی شخصیت بزرگی بودند و از نظر عملی، تقوا و معنویات به عنوان رهبر نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح بودند و همیشه به عنوان یک انسان با تقوا و یک شخصیتی که اخلاق مدار است مطرح بوده و تقوای الهی در رفتار و سیره ایشان کاملا مشهود بوده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سربیشه گفت: در شرایط کنونی سیره علمی و عملی امام امت‌(ره) می‌تواند الگوی مناسبی برای نسل امروز باشد به ویژه جوانان از این طریق با استفاده و راهنمایی روحانی و نورانی می‌توانند به قله‌های کمال انسانی برسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha