• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031309288
  • خبرنگار : 30147

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد:

تشکیل قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در دولت سیزدهم انگیزه را به کشاورزان برگرداند

تشکیل قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در دولت سیزدهم انگیزه را به کشاورزان برگرداند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: تشکیل قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در دولت سیزدهم موجب خوشحالی و ایجاد انگیزه در کشاورزان شد.

محمود شبان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه خلیل‌آباد قطب تولید بهترین انگورهای خراسان رضوی و حتی کشور است، از تشکیل قرارگاه صدور اسناد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و افزود: تشکیل این قرارگاه موجب خوشحالی و ایجاد انگیزه در بین کشاورزان این شهرستان شده است.

وی با اشاره به اینکه از وقتی این قرارگاه تشکیل شد کشاورزان استقبال و مراجعات بسیار خوبی برای صدور اسناد باغاتشان داشته‌اند، اظهار کرد: تشکیل این قرارگاه یکی از آرزوهای دیرینه کشاورزان خلیل‌آبادی بود.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد با اشاره به شروع به کار و عملکرد بسیار خوب این قرارگاه در شهرستان خلیل‌آباد، گفت: ضرورت دارد سنددار کردن اراضی که در دولت سیزدهم آغاز شد همچنان نیز ادامه داشته باشد.

وی همچنین از اجرای پروژه رفع تداخلات خبر داد و گفت: گرچه از سال‌ها قبل کشاورزان این شهرستان در مالکیت اراضی با منابع ملی دچار اختلاف بودند، اما با اجرای پروژه رفع تداخلات در شهرستان در مرحله اول که بالغ بر ۳۲ پلاک بود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی که کشاورزان با منابع ملی دچار اختلاف بودند رفع تداخل شد.

شبان با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات بسیار خوبی برای بخش کشاورزی شده است، افزود: در شهرستان خلیل‌آباد به عنوان قطب تولید انگور بیش از ۳۰ رقم انگور شناسایی شده که مهم‌ترین ارقام آن عبارت‌اند از پیکامی و عسکری معمولی که برای تولید کشمش و تازه خوری مصرف می‌شود و سایر ارقام شامل ترکمن ۴، لعل، ریش بابا، صاحبی، رزقی، یاقوتی، فخری، مسکه، طرقی، خلیلی، سرقی و ارقام تجاری جدید جهت تازه خوری و تهیه مویز استفاده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha