• سه‌شنبه / ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۲۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403031309003
  • خبرنگار : 71368

مدیرعامل شرکت متروی تهران اعلام کرد

خط دو مترو به پایانه جدید شرق می‌رسد/ سرانجام تراموا در تهران

خط دو مترو به پایانه جدید شرق می‌رسد/ سرانجام تراموا در تهران

مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد توسعه مترو به پایانه جدید شرق توضیحاتی ارائه کرد و گفت: برای توسعه خط دو مترو به پایانه جدید شرق دو سناریو طراحی شده است.

مسعود درستی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد توسعه خط دو متروی تهران تا پایانه جدید شرق گفت: شرکت مترو مطالعات مشترکی را با سازمان حمل ونقل ترافیک آغاز کرده که براساس آن اولویت احداث تراموا در برخی مسیرها بررسی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه ساخت تراموا در تهران تأییدیه شورایعالی ترافیک کشور ا اخذ کرده و بعد از تکمیل مطالعات برای بررسی به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد، افزود: برای توسعه خط دو مترو به پایانه جدید شرق دو سناریو طراحی شده است؛ چرا که فاصله ایستگاه فرهنگسرا در خط دو مترو تا پایانه شرق حدود ۵ کیلومتر است و با دو ایستگاه مترو می‌توان این مسیر را طی کرد؛ اما برخی نیز پیشنهاد ایجاد تراموا را مطرح کردند که مشاور پروژه تا آخر خرداد فرصت خواسته تا نظر نهایی در این خصوص را بدهد.

درستی در مورد سرانجام راه‌اندازی تراموا در تهران با تأکید بر اینکه مطالعات این پروژه دو وجهی است؛ اما متولی کل این موضوع سازمان حمل و نقل ترافیک تهران است، اظهار کرد: برای احداث تراموا در تهران باید علاوه بر مطالعات امکان سنجی در حوزه اجرایی نیز مطالعات دقیقی صورت گیرد که این مهم در حال انجام است.

وی افزود: اما در شورایعالی ترافیک ایجاد دو خط تراموا برای مسیر میدان آزادی -پایانه فعلی یا جدید شرق تصویب شده که البته اتصال به پایانه جدید شرق در حال بررسی است. همچنین ایجاد تراموا در مسیر جنت آباد به لویزان مطرح است که این مسیر در اولویت دوم قرار دارد و سازمان حمل ونقل ترافیک در حال بررسی نهایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۰:۳۴

بهترین خط تراموا ، آزادی به سه راه تهرانپارس (میتوان ابتدا و انتها خط رو افزایش داد) میباشد و لاین اتوبوس را حذف کرد و در وسط خیابان پایه ها را نصب کرد و در ارتفاع حرکت قطار بدون کم کردن عرض خیابان برای عبور سواری ها

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۸:۲۲

همه جای تهران نیاز داره غرب به شرق و جنوب به شمال ، واقعاً بی آر تی جوابگو نیست .

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۶:۴۷

سلام لطفا خط مترو برای تهران گیلاوند وتهران پردیس هم به برنامه خود اضافه کنید خیلی خوب میشود این طرف هم خیلی مهاحر از اصفهان و سنندج وتهران وخراسان شمالی با تشکرداشته

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۰:۴۷

دقیقا حرف درستی گفتن ماهم اینجا انسانیم لازم داریم

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۸:۴۲

در مسیر مترو به ترمینال جدید شرق یک ایستگاه در تقاطع دماوند و خیابان سازمان آب احداث شود و یا در جنوب حکیمیه ایستگاه افق

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۸:۵۸

باسلام وخسته نباشید لطفاراجع بهمتروی پردیس هم صحبت کنید واطلاع رسانی کنید کی انجام می‌شود با توجه به اینکه سال‌های گذشته بودجه آن تامین شد باتشکر

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۰۱

سلام لطفاً برای محله حکیمیه که مترو ندارد کاری بکنید برای توسعه مترو خط دو یک ایستگاه برای محل حکیمیه در نظر بگیرید.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۳۸

سلام واقعا ایجادخط تراموا مسیر میدون آزادی بسمت پایانه شرق تهرانپارس بسیار واجبه چون این مسیرپرترددترین خط مسافربری تهران هست که اصلا بی آرتی جوابگو ی این حجم تردد نیست

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۴۴

الویت اول بهتره چون مسافر بیشتر و ترافیک هم داره درضمن تردد در مسیر شرق به غرب آزادی ازدهام مسافر خیلی بیشتر از جنت آباد به لویزان است .درضمن مردم پردیس انتظار دارند هرچه زودتر مترو پردیس راه اندازی شود ومردم را از معزل ایاب وذاب تو این مسیر نجات دهند یاعلی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۰۹:۴۶

مترو دریاچه کی درست میشه

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۱:۵۸

من فکر میکنم ساخت مترو بسیاربسیار هزینه ساز است و بایس به جای ان از ساخت تراموا استفاده کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۲:۱۶

سلام..قرار بود خط ده مترو گرمدره به شهرهای غربی استان تهران..اندیشه.ملارد.شهریار.شهر قدس..برسه ولی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته.شهرهای غرب استان بالای ۴میلیون جمعیت دارند وبلید هروز در ایستگاه سراسیاب ملارد صف کیلومتری صبحگاهی جهت رسیدن به آزادی ببندن واتوبوس های هم هر طور که دلشون میخاد مردم رو اذیت کنن.خواهشا رسیدکی کنید.و۵تا ۶صبح به ایستگاه سرآسیاب ملارد .اندیشه.شهریار...سر بزنید تا اوضاع رو لز نزدیک ببینید‌ترافیک کشنده صبح وغردب مسیر آزادی به این شهرها هنم مشکل دیگری هست که واقعا آزار دهنده ست...

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۰۵

شهرهای شرق تهران ( پردیس بومهن رودهن گیلاوند و دماوند ) را دریابید باتوجه به توسعه شهرها و مهاجرت بیش از حد جمعیت از تهران و شهرستانها شهرهای فوق واقعا نیاز به حمل و نقل عمومی سریعتر دارد خواهش و درخواست عمومی است تا مسئولین محترم کاری انجام دهند.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۰۷

مترو چرا ورامین نماید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۲۲

سلام، مسیر خط جناح به دانشگاه علوم و تحقیقات خیلی شلوغه این خط نیاز به مترو واقعا داره. خواهشا در این مسیر یا خط مترو راه اندازی کنید یا تعداد اتوبوس ها شو زیاد کنید. در فصل گرم سال آنقدر شلوغ و گرمه که نفس کم میاریم.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۲۶

جقدر خوب .برای مسافران .پایانه شرق تهران ....خیلی کار گشا خواهد بود .سپاس

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۳:۲۷

سلام پس مترو پردیس چی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۱۶

عالی

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۱۴:۲۰

سلام قول تراموا رو برای دریاچه تا آزادی داده بودن پس چی شد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۰۱:۳۳

سلام لطفا سریعتر متروی مسیر تهران پردیس را راه اندازی کنید وجان مردم رادرمسیر جاده کوهستانی پر مخاطره نجات دهید در ضمن چرا ساکنین پردیس بایستی مشمول عوارض ازاد راه شوند

avatar

سلام شهرک مشیریه کی مترو راه اندازی میشود این منطقه پر جمعیت‌وضعیف واقعا نیاز به مترو دارند لطفا پیگیری کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۰۷:۴۲

خیلی جالبه ونک بااین همه شلوغی و ازدحام شرکتها مترو نداره واقعا اذیت کنندست مسیر رفت و آمد به ونک .کاش مسئولان متوجه میشدند بجای این همه پاساژو مرکز خرید میدان ونک به یک مترو نیاز داره

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۹:۰۵

کاملا موافقم آنقدر منطقه ونک پر تردد شده شبیه جمهوری ولی اصلا یک بررسی کارشناسی و فنی نمیشه تا برای این منطقه هم مترو زده بشه. من خیلی وقتها به اجبار اسنپ می گیرم تا به محل کارم برسم. خواهشمندم متروی ونک را در اولویت قرار دهید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۰:۰۶

سلام سمت غرب تهران از تهران تا گلشهر و هشتگرد مترو راه اندازی شده پس چرا شرق تهران رو رسیدگی نمیکنید از فرهنگسرا به پردیس و رودهن با اون همه جمعیت

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۳:۰۵

به مدیریت مترو و همکاران تبریک عرض میکنم.بی وقفه در جهت طرح و توسعه کوشش میکنند.عدالت یعنی همین.البته که در پاکی هوا و صرفه جویی بنزین بینظیر است

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۳:۴۵

سلام خط پاکدشت هم ی فکر ی در نظر بگیرید کلی کارخانه اونجاست ، والان سرای ایرانی ،کارگر ها در امدشون پایین لطفا ی فکری به حالشون بکنید

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۴:۱۴

مردم شرق و جنوب شرق تهران حدفاصل پاکدشت ورامین پردیس دماوند باتوجه به جمعیت بسیار زیاد نیاز جدی به راه آهن شهری دارند امیدوارم به زودی مردم این نواحی از این نعمت حمل و نقل بهره مند شوند و مسئولین فکری برای مترو این نواحی کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۶ ۱۸:۵۶

خواهشا ی فکری هم برای مناطق ۱۷ و۱۸ تهران هم بکنید نیاز شدید ب مترو داره مثل زیرپل بهاران و چهاره یافت آباد

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۰۱:۰۵

سلام ترامو و ماشین و موتور برقی رو در تهران و بقیه مراکز استان ها ایجاد کنید بصورت همزمان همچنین تراموا گردشگری در مورد روستاهای شمالی و کویری باعث توسعه بیشتر میشه