• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403031308962
  • خبرنگار : 50649

اتخاذ راهکارهای قانونی برای حمایت از دهیاران

اتخاذ راهکارهای قانونی برای حمایت از دهیاران

ایسنا/فارس مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس نقش دهیاران را در پیشبرد سیاست‌های دولت ارزنده توصیف کرد و از اتخاذ راهکارهای قانونی به منظور حمایت از آن‌ها خبر داد.

حامد رستمی امروز، ۱۳ خردادماه اظهار کرد: دستورالعمل پرداخت حقوق و مزایای دهیاران و کارکنان دهیاری ها پس از ۱۲ سال بازنگری و اصلاح اساسی شد.

وی با تشریح جزییاتی از این طرح گفت: این دستورالعمل به استناد ماده ۵ آیین‌نامه استخدامی دهیاری‌های کشور، اصلاحیه مصوب ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ هیئت وزیران و در راستای ایجاد وحدت رویه، ساماندهی و انتظام بخشی به نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای دهیاران و کارکنان دهیاری‌های سراسر کشور و به منظور بهبود معیشت دهیاران خدوم و کارکنان دهیاری‌ها و مشوق اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و درآمدزا در جهت دستیابی به توسعه پایدار دهیاری‌ها با پیگیری‌های ویژه نورعلی، معاونت امور دهیاری‌های کشور و رضازاده، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه روستایی تهیه و ابلاغ شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس بیان کرد: افزایش فوق‌العاده شغل دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها، تاثیر مدرک و رشته تحصیلی، افزایش درصد مزایای سرپرستی، نظام‌مند سازی و افزایش ساعات اضافه کاری و احقاق حقوق معوقه دهیاران و کارکنان دهیاری‌ها در خصوص پایه سنواتی اعمال نشده از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ از مهم‌ترین مواردی است که در دستورالعمل مورد نظر قرار گرفته است که این افزایش‌ها مازاد بر افزایش قانونی حقوق براساس مصوبه شورای عالی کار است.

رستمی ادامه داد: در راستای تحقق درآمد پایدار دهیاری و تشویق دهیاران که در دوره فعالیت خود، طرح سرمایه‌گذاری و درآمدزایی را برای دهیاری ایجاد کنند، در صورت تحقق بودجه و تامین اعتبار، پاداش بهره‌وری برای دهیار و کارکنان دهیاری با ارائه مستندات و تایید شورای اسلامی روستا پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص حل مشکل دهیاران پاره وقت نیز اظهار کرد: خوشبختانه برای نخستین بار با پیگیری‌های متمادی و نشست حوزه معاونت امور دهیاری‌های کشور با مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و کارشناسان سازمان تامین اجتماعی سقف روزهای کارکرد دهیاران پاره‌وقت از ۱۵ روز به ۲۷ روز با شاخص جمعیت و نیازسنجی زمان حضور و خدمت دهیار، افزایش یافت که علاوه بر اصلاح بیمه دهیاران و جبران کسری سنوات موجب بهره‌مندی از سایر موارد قانونی برای دهیاران پاره وقت خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، رستمی جبران کسری خدمت دهیاران پاره‌وقت در دستورالعمل جدید حقوق و مزایای دهیاری‌ها را اقدامی در راستای سیاست‌های عدالت محور دولت برشمرد و افزود: استاندار مردمی فارس نسبت به صیانت از حقوق خدمتگزاران مردم در مناطق محروم و دورافتاده تاکید ویژه دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha