• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031308945
  • خبرنگار : 50378

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی خبر داد

خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی

خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به بیش از ۱۱ هزار زائر سرزمین وحی
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی از پایان عملیات اعزام حجاج تمتع خراسان ‌رضوی و شمالی از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد خبر داد.

محمود امانی‌بنی اظهار کرد: عملیات اعزام حجاج بیت‌الله الحرام در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد که از روز ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود، ۱۲ خردادماه با اعزام مجموعا بیش از ۱۱ هزار زائر توسط هوایپیمایی جمهوری اسلامی ایران به اتمام رسید.

وی افزود: بر همین اساس ۵۸۵۴ زائر سرزمین وحی به مقصد مدینه و ۵۱۵۱ زائر نیز به مقصد جده اعزام شدند.

امانی‌بنی خاطرنشان کرد: این حجاج در قالب ۴۷ پرواز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی شامل ۲۴ پرواز به مقصد مدینه‌ و ۲۳ پرواز به مقصد جده، از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اقدامات و تمهیدات مورد نیاز برای عملیات بازگشت حجاج خراسانی از سرزمین وحی از هم‌اکنون اندیشیده شده است، تصریح کرد: در این راستا علاوه بر بسیج تمام عوامل فرودگاهی با تشکیل کمیته عملیات حج با مشارکت تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط از جمله سپاه، پلیس، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان دستگاه‌های امنیتی مستقر در خراسان ‌رضوی نسبت به ساماندهی امور و بهبود سطح خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام اقدام شده است.

انجام ۶۹ پرواز بین‌المللی در ۲۴ ساعت

امانی‌بنی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است، خاطرنشان کرد: : در ۱۲ خردادماه امسال ۶۹ پرواز خارجی شامل ۳۶ پرواز ورودی و ۳۳ پرواز خروجی در ۲۴ ساعت انجام شده است که به‌نوعی رکوردی در فرودگاه مشهد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مسافران جابه‌جا شده پروازهای خارجی در روز گذشته گفت: بر این اساس جمعاً ۹۲۹۸ مسافر خارجی، شامل ۴۵۲۷ مسافر پروازهای ورودی و ۴۷۷۱ مسافر پروازهای خروجی در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا شده‌اند.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های خراسان ‌رضوی، امانی‌بنی ادامه داد: روز گذشته ۱۲ خردادماه، فرودگاه مشهد بیشترین مقصد پروازهای خارجی از نجف‌ اشرف و کویت بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۷ ۱۲:۰۵

تا باشه از این خدماتی صادقانه..