• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403031308755
  • خبرنگار : 50444

آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی خراسان شمالی به مرقد امام (ره)

آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی خراسان شمالی به مرقد امام (ره)
تصویر آرشیوی است

ایسنا/خراسان شمالی مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه حضرت جواد الائمه (ع) خراسان‌ شمالی از آغاز اعزام کاروان‌های زیارتی به مرقد امام خمینی (ره) خبر داد.

سرهنگ‌ حسنعلی حاجتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: همزمان با برپایی سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ۲۰۰۰ زائر و عوامل اجرایی استان از امروز توسط ۵۴ دستگاه اتوبوس از هشت شهرستان استان، به مرقد مطهر اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: اعزام این زائران امروز ۱۳ خرداد ماه از ساعت ۱۴:۳۰ از امامزاده سید عباس (ع) بجنورد آغاز می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه زائران برخی شهرستان‌ها مانند گرمه و جاجرم صبح دیروز حرکت کردند و یک شب به زیارت حرم حضرت معصومه (س) در قم و مسجد جمکران می‌‎روند و سپس در مراسم ارتحال امام حضور پیدا می‌کنند، افزود: برخی زائران ابتدا در مراسم محوری حاضر می‌شوند و عصر همان روز پس از حضور در مراسم محوری عزاداری، در مسیر برگشت به زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران می‌روند.

حاجتی با اشاره به اینکه این سفر از ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه انجام می‌شود، گفت: در این سفر زیارتی، گروه‌های ویژه‌ای از پلیس راه، جمعیت هلال احمر، علوم پزشکی، ستاد مدیریت بحران و راه و شهرسازی استان برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکلی، کاروان‌ها را در مسیر رفت و برگشت همراهی خواهند کرد.

مسئول راهیان نور و گردشگری سپاه جوادالائمه خراسان‌ شمالی با بیان اینکه هزینه این سفر برای هر زائر ۳۰۰ هزار تومان است، اظهار کرد: در مجموع حدود ۲۰۰۰ نفر زائر و عوامل اجرایی به‌شکل رسمی به مراسم سالروز ارتحال حضرت امام (ره) اعزام می‌شوند.

وی اعزام زائران را بزرگترین رزمایش حفظ و انسجام وحدت ملی دانست و گفت: اعزام زائران به مراسم سالروز ارتحال امام از سال گذشته از سر گرفته شد و پیش از آن، چند سال به‌دلیل تقارن مراسم ارتحال امام راحل با ماه مبارک رمضان و همچنین شیوع ویروس کرونا، اعزام‌ها انجام نمی‌شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha