• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403031308743
  • خبرنگار : 71567

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان در دولت سیزدهم

اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن به دانشگاهیان وزارت علوم و دانشگاه آزاد در فاز اول اجرای پروژه مسکن ملی خبر داد و گفت: رفع مشکلات مسکن دانشگاهیان را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، مهرداد بذرپاش در برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه مشکل مسکن یکی از مشکلات کشور است که در گذشته وجود داشته و در آینده با آن مواجه خواهیم شد، گفت: تصمیم برای حل این مشکل که قاطبهجامعه با آن مواجه هستند همواره در گذشته نیز وجود داشته است؛ اما اگر پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور شهیدمان جدی‌تر نبود، جلسه امروز که درخصوص ساخت مسکن دانشگاهیان است، شکل نمی‌گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: بنده هر روز به شکلی با خادم‌الرضا رئیس‌جمهور شهید ارتباط داشتم و شهادت می‌دهم که ایشان در پیگیری مشکلات مسکن جدی‌تر بود و بسیاری از این مشکلات را نیز رفع کردند به طوری که نرخ رشد تولید مسکن و ساختمان از منفی ۱۳.۵ به حدود مثبت پنج درصد رسیده است و امسال نیز شاهد رشد بیشتر این عدد مثبت خواهیم شد.

وزیر راه و شهرسازی بر تلاش دولت برای حل مسکن دانشگاهیان اشاره کرد و گفت: میزان پیگیری‌های دولت بر بخش مسکن دانشگاهیان وزارت علوم و آزاد بسیار زیاد بود به طوری که بیش از یک‌هزار هکتار زمین به مسکن دانشگاهیان اختصاص داده شد که بخشی را دولت و بخشی را خود دانشگاهیان تامین کردند.

بذرپاش با تاکید بر ایجاد تفاهمنامه مسکن بخش صنعتی برای ساخت مجموعه‌ای ۱۰۵ هزار واحدی گفت: ما در این دوره یکصد هزار هکتار زمین در شهرها و روستاها برای ساخت پروژه مسکن ملی اختصاص دادیم که ۵۰ هزار هکتار آن در روستاها بوده است. همچنین حدود یک میلیون قطعه زمین برای ساخت مسکن به مردم داده شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در عملیات مسکن مهر تنها هشت هزار هکتار زمین اختصاص یافته بود؛ اما این میزان در حال حاضر به یکصد هزار هکتار رسیده است؛ البته ۲۹ هزار هکتار در ملاحظات زیست‌محیطی کنار گذاشته شد.

وزیر راه و شهرسازی از اختصاص ۶۰ هزار واحد مسکن برای اساتید و کارکنان دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه آزاد در فاز اول اجرای این پروژه خبر داد و گفت: دستور رفع مشکل تعمیر مسکن برای تعداد ۱۳۰۰ واحد در دانشگاه علامه طباطبایی داده شده است و امیدواریم تمامی متقاضیان صاحب مسکن شوند.

بذرپاش ادامه داد: در ابتدای دولت ۲۴۰ هزار از مسکن مهر نیمه‌کاره باقی مانده بود که ما توانستیم اعتبار ساخت این پروژه را تامین و تاکنون ۱۴۰ هزار واحد آن با اعتبار ۳۵ هزار میلیارد آماده و تحویل متقاضیان شد. ضمن اینکه ۵۵۰ هزار واحد از دو میلیون و ۶۰۰ واحد نیز از پروژه نهضت ملی مسکن تحویل مردم شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده همواره به رئیس‌جمهور شهید خورده می‌گرفتند که چرا ساخت چهار میلیون واحد مسکن را عنوان کرده است. ایشان تاکید می‌کردند که این یک قانون است واگر هم در قانون قید نمی‌شد یک ضرورت به حساب می‌آید؛ چراکه یکی از شاخص‌های مهم و کلان کشهر به حوضه مسکن مربوط می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۳ ۱۳:۲۲

به اعضای هیات علمی دانشگاههای شیراز، صنعتی شیراز و علوم پزشکی شیراز که 3 دانشگاه اصلی شهر هستند و همینطور اعضای هیات علمی مراکز تحقیقاتی که فرم ج آنها نیز سبز بوده است هیچ زمینی تاکنون اختصاص داده نشده است.

avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۵ ۲۳:۴۰

اگه همه صاحب مسکن بشن ۹۹درصد مشکلات حل میشه