• یکشنبه / ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031308629
  • خبرنگار : 71496

امارات تعامل جدی با پیشنهاد بایدن برای توقف جنگ غزه را خواستار شد

امارات تعامل جدی با پیشنهاد بایدن برای توقف جنگ غزه را خواستار شد

وزیر خارجه امارات با تقدیر از تلاش‌هایی که برای توقف جنگ در این منطقه انجام می‌شود، بر اهمیت پیشنهادهای ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا در خصوص شرایط موجود در نوار غزه تاکید کرد و رسیدگی جدی به پیشنهادهای بایدن در این خصوص را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود با یکدیگر درباره تحولات موجود در منطقه خاورمیانه به ویژه شرایط نوار غزه و پیامدهای انسانی آن پرداختند.

همچنین ۲ طرف به بررسی پیشنهادهای «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا که شامل برقراری آتش‌بسی فراگیر در نوار غزه، عقب‌نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از این منطقه، آزادی اسرا، بازگشت ساکنان شمال نوار غزه به خانه‌هایشان، افزایش روند کمک‌رسانی‌ها به نوار غزه برای حمایت از نیازهای انسانی در این منطقه و اجرای طرح بازسازی فراگیر غزه می‌شود، پرداختند.

آل نهیان در ادامه این تماس تلفنی بر لزوم رسیدگی جدی و با رویکردی مثبت به پیشنهادهای رئیس جمهور آمریکا و سایر پیشنهادها برای توقف تنش در منطقه، حفاظت از جان غیرنظامیان، کاهش بحران انسانی وخیم در نوار غزه و پایان یافتن این جنگ تاکید کرد.

همچنین وزیر خارجه امارات بر اهمیت کار روی این پیشنهادها برای رسیدن به یک افق سیاسی جدی جهت ازسرگیری مذاکراتی مبتنی بر راه‌حل ۲دولتی برای برقراری صلح فراگیر تاکید کرد.

او در ادامه با تقدیر از تلاش‌های مستمر طرف‌های میانجی از جمله قطر، مصر و آمریکا برای برقراری آتش‌بس، بر حمایت همیشگی امارات از تمامی تلاش‌ها برای رسیدن به یک آتش‌بس دائمی، ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه برای غیرنظامیان و پایان یافتن مشکلات ملت فلسطین تاکید کرد.

آل نهیان گفت: افراط‌گرایی، تنش و خشونت روبه‌فزونی منطقه را به ناامنی بی سابقه‌ای کشانده و این شرایط نیازمند افزایش همکاری‌های بین‌المللی و اقدامات منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن به این وضعیت، تمرکز بر تقویت پایه‌های امنیت و ثبات در منطقه و تحقق خواسته‌های ملت‌ها از جمله داشتن زندگی آبرومندانه، توسعه و شکوفایی است.

بایدن روز جمعه پیشنهادی متشکل از سه مرحله برای برقراری آتش‌بس، تبادل اسرا و بازسازی نوار غزه ارائه کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر جمعه در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرد که نتانیاهو مصمم است جنگ را تا زمانی که تمامی اهدافش محقق نشده، پایان ندهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha