• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031208368
  • خبرنگار : 50549

مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی:

تامین زمین در نهضت ملی مسکن ۱۵ برابر مسکن مهر است

تامین زمین در نهضت ملی مسکن ۱۵ برابر مسکن مهر است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۴۸۶۴ هکتار زمین، معادل ۱۳۴ هزار و ۷۸۰ واحد به ارزش ۱۷۰ همت اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن تخصیص داده شده که این آمار معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در مسکن مهر برآورد شده است

وحید داعی در نشست طرح یادگار ابراهیم که امروز ۱۲ خردادماه در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه ابلاغی چهار ساله در بخش‌های حمایتی (انبوه‌سازی، گروه ساخت)، بازآفرینی شهری، خودمالک و روستایی تعداد متقاضیان تایید نهایی در استان ۱۳۶ هزار و ۱۴۳ نفر است. ۴۸۶۴ هکتار زمین ، معادل ۱۳۴ هزار و ۷۸۰ واحد به ارزش ۱۷۰ همت اعتبار ۴۸۶۴ هکتار زمین، معادل ۱۳۴ هزار و ۷۸۰ واحد به ارزش ۱۷۰ همت اعتبار در حوزه نهضت ملی مسکن تخصیص داده شده که این آمار معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در مسکن مهر برآورد شده است. این آمار معادل ۱۵ برابر زمین تامین شده در مسکن مهر برآورد شده و در واقع ۸۰ درصد برنامه ۴ ساله را تعیین تکلیف کردیم که به هدف برسیم .

وی از رتبه اول استان در این حوزه خبر داد و گفت: انعقاد قرارداد آماده‌سازی ۲۰۱ سایت معادل ۴۸۶۴ هکتار صورت گرفته است، همچنین در بخش بازآفرینی شهری برای اولین بار در کشور بسته تشویقی برای ۹۶ شهر استان مصوب و در حال اجراست و ۲۴ هزار و ۴۳۰ پروانه از آغاز این طرح در استان و درمبحث نوسازی مسکن در محلات هدف، صادر شده است.

نگاه ویژه دولت سیزدهم تامین آب شرب شهرها و روستاها بوده است

در ادامه محمد نعمت نژاد، مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی در خصوص وضعیت آبی استان اظهار کرد: وضعیت بارندگی امسال استان ۱۷۶ میلی‌متر و در سال گذشته ۱۰۷ میلی‌متر بوده است. این عدد در دراز مدت ۱۹۱ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته و نسبت به دراز مدت ۷ درصد کاهش را شاهد هستیم.

وی بیان کرد: وضعیت بارندگی مشهد در سال جاری ۲۶۵ میلی‌متر، سال گذشته ۸۳ میلی‌متر و در دراز مدت ۲۳۸ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۱۶ درصد و نسبت به دراز مدت ۱۱ درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی افزود: با توجه به بارندگی اخیر نگرانی ما در تابستان پیش‌رو کم شده است، اما مردم صرفه‌جویی را رعایت کنند تا در آینده با چالش در تامین آب مواجه نشویم.

وی گفت: نگاه ویژه دولت سیزدهم تامین آب شرب شهرها و روستاها بوده است. در این خصوص پروژه‌هایی در شرق کشور شامل انتقال آب از دریای عمان به استان خراسان رضوی، جنوبی و سیستان بلوچستان آغاز شد، همچنین پروژه سد شوریچه که از سال ۹۲ آغاز و با بی‌مهری‌هایی مواجه شد که در دولت سیزدهم با تامین اعتبار علی‌رغم چالش‌هایی که در اجرا داشته، به بهربرداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سد شوریچه بعد از سد دوستی بزرگترین سد مخزنی خراسان رضوی است و در تلاشیم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

توزیع بخاری‌های کم مصرف صرفه‌جویی در مصرف گاز

در پایان امیر رجبی، مدیرکل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به افتتاح پروژه‌های طرح ابراهیم در هفته گذشته اشاره  و بیان کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف گاز برای بازگشت به صنایع اقدامات خوبی از جمله توزیع بخاری‌های کم مصرف صورت گرفته است که این باعث می‌شود بار مدیریت مصرف بر روی دوش صنایع نباشد.

وی گفت: امیدواریم صرفه جویی در مصرف برق هم برنامه‌ریزی و اجرایی شود، زیرا این صرفه جویی باعث می شود برق بیشتری به صنایع برسد و بازگشت برق به صنایع در واقع بازگشت برق به جامعه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha