به گزارش ایسنا، ضرغام پرنیان در خصوص عملکرد و دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در دولت شهید آیت الله رئیسی و اجرای «عدالت آموزشی» اظهار کرد: شکلگیری قرارگاه عدالت آموزشی، یکی از نگاههای رئیس جمهور شهید است؛ بنده بدلیل ذات کار جهادی خود که حدود دو دهه از آن میگذرد، با دولتهای قبل نیز کار کردهام اما این گفتمان و ادبیات که استفاده از ظرفیت مردم در کنار نهادها و دستگاهها قرار گیرد کار خیلی سختی است؛ هر از گاهی برای آنکه گرهای از کاری باز کنیم باید معطل یک مسئول در دولتهای قبلی میماندیم و پذیرا نبودند اما «نگاه مردمی» که از شعارهای شخص رئیس جمهور بود، این امر را عملیاتی کرد و در حال حاضر در کنار دولت، استانداران نیز دستیار ویژه مردمی دارند.
وی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزشی نیز بسیج کردن امکانات، دستگاهها و نهادهای خارج از آموزش و پرورش و همچنین ظرفیتها و گروههای مردمی و جهادی در راستای رفع کمبودهای مناطق مرزی، حاشیهای و عشایری و دور دست در دستور کار قرار گرفت گفت: سال گذشته با مشارکت معلمان، دانشآموزان و گروههای جهادی، حدود ۷۰ هزار کلاس درس را در طرح شهید عجمیان بهسازی و شاداب سازی کردیم.
رئیس قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در همین راستا در ایام تعطیلات نوروز و در سیل سیستان و بلوچستان، ۳۶۸ مدرسه سیلزده را با حضور معلمان و دانشآموزان همان مناطق بهسازی و شاداب سازی کردیم.
پرنیان با اشاره به برنامه سال ۱۴۰۳ قرارگاه عدالت آموزشی بین کرد: ۱۱۰ هزار مدرسه را نشانه گذاری کردیم تا در تابستان امسال بهسازی و شاداب سازی شوند این در حالیست که برنامههای عمرانی بهانهای برای انجام امور تربیتی و معنوی دانشآموزان است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مدیران مدارس فقط منتظر دریافت بودجه نباشد و اگر میتوانند خیر یا گروه جهادی را پای کار بیاورند تا مشکل مدرسه را حل کنند گفت: این باید گفتمانی عمومی شود و همه نهادها باید خود را نسبت به آموزش و پرورش مکلف بدانند چرا که سند تحول نیز بر استفاده از ظرفیت سایر دستگاهها تاکید دارد.
انتهای پیام
نظرات