• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031207888
  • خبرنگار : 71592

سفیر سودان: به ساخت پایگاه دریایی روسیه در دریای سرخ پایبندیم

سفیر سودان: به ساخت پایگاه دریایی روسیه در دریای سرخ پایبندیم
پرچم سودان و روسیه

سفیر سودان در روسیه تاکید کرد کشورش به ساخت پایگاه دریایی مسکو در دریای سرخ متعهد است و مشکل پیش آمده در این پروژه صرفا اجرایی است.

به گزارش ایسنا، «محمد سراج» سفیر سودان در روسیه با بیان اینکه خارطوم به ساخت این پایگاه پایبند است، توضیح داد مشکل صرفا در برخی مسائل اجرایی است.

وی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت این پایگاه نشان‌دهنده یک نقطه پشتیبانی لجستیک در دریای سرخ است و روسیه و سودان هم توافقنامه ساخت آن را امضا کرده‌اند، بنابراین 2 طرف باید این پروژه را اجرایی کنند.

سراج افزود این مساله در چارچوب روابط دوجانبه میان سودان و روسیه بررسی می‌شود و این روابط در حال توسعه است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که سفیر روسیه در خارطوم گفت سودان هنوز قادر به تکمیل مراحل تصویب توافقنامه ساخت پایگاه مورد نظر در دریای سرخ نیست.

روسیه و سودان سال ۲۰۱۹ توافقنامه ایجاد مرکز پشتیبانی لجستیک برای نیروی دریایی روسیه در پورت‌سودان امضا کردند و قرار است این مرکز میزبان حداکثر ۳۰۰ سرباز روسی و تامین سوخت کشتی‌های این کشور باشد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه پس از سفر به خاروم گفته بود این توافقنامه در مرحله تصویب قرار دارد. نوامبر ۲۰۲۱، «عبدالفتاح البرهان» فرمانده کل نیروهای مسلح سودان گفته بود کشورش به ساخت پایگاه دریایی روسیه پایبند است و این توافقنامه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۱۲ ۱۴:۲۸

خدایا امیدوارم عمر ما اونقدر باشه که کنده شدن شر و غارتگری غربی‌ها و اروپایی‌ها را از منطقه خودمان غرب آسیا و آفریقا را ببینیم و اون روزی که ایران بهمراه روسیه و چین جزو ابرقدرت‌های دنیا محسوب می‌شود و دنیا از نظام تک قطبی در میاد را به چشم ببینیم & به امید خدا بعداز روسیه نوبت ایران است که در ساحل دریای سرخ پایگاه دریایی افتتاح بکند