• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403031207764
  • خبرنگار : 71290

/اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم»/

مقام لبنانی: قهرمانان غزه ضربات مهلکی بر پیکر ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند

مقام لبنانی: قهرمانان غزه ضربات مهلکی بر پیکر ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند

وزیر فرهنگ لبنان خاطرنشان کرد: قهرمانان غزه به مبارزات خود ادامه داده و در برابر ارتش این رژیم تا دندان مسلح ایستاده و ضربات مهلکی بر آنان وارد کردند.

به گزارش ایسنا، محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ لبنان طی سخنانی در اجلاس بین المللی «غزه مظلوم مقاوم» ضمن تسلیت شهدای خدمت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در نهایت جمهوری اسلامی ایران این حادثه دردناک را پشت سر خواهد گذاشت و پیروز خواهد بود.

وی یادآور شد: امام (ره) فرموده‌اند باید در برابر رژیم اشغالگر غاصب بایستیم تا این که حق و عدالت در کل جهان پیروز شود، این موضع امام(ره) اعتقادی نبود بلکه امام راحل طرح منطقه‌ای و جهانی ارائه داد. امام راحل دفاع از حق و عدالت را یک تعهد ایمانی و دینی به شمار می‌آورد. در واقع برای دفاع از همه مظلومین و محرومین جهان در هر کجای دنیا پرچم عدالت را برافراشتند.

این مقام لبنانی همچنین بیان کرد: امام(ره) خواستار همبستگی تمام گروه‌ها و مسلمانان جهان بودند که کشورهای عربی و اسلامی همه باید متحد شوند. امروزه مبارزان فلسطینی در جای جای سرزمین فلسطین در غزه و رفح ضربات سنگینی بر پیکر رژیم صهیونیستی و ارتش آن وارد می کنند، همه این ها به برکت افکار امام راحل بوده که برخاسته از اعتقادات اسلامی است،  در واقع این مساله فلسطین در قلب امام راحل جای داشت و تمام تمرکز خود بر آزادی فلسطین و اسلام از زیر سلطه اشغالگر بود.

وی ادامه داد: ملت فلسطین باید به طور قاطع مبارزات خود را ادامه دهند تا این که به پیروزی برسند و سرزمین خودشان را آزاد کنند. قهرمانان غزه به مبارزات خودشان ادامه می‌دهند و در برابر این ارتش تا دندان مسلح ایستاده‌اند و ضربات مهلکی بر پیکر ارتش این رژیم وارد می‌کنند.

وزیر فرهنگ لبنان در ادامه اظهار داشت: برای همه دنیا این خونریزی‌ها و جنگ نابرابری که در کل سرزمین فلسطین جریان دارد، آشکار شده است و کشورهای دنیا اکنون بیدار شده و موضع‌گیری‌های شرافتمندانه در مورد فلسطین اتخاذ کرده‌اند. ان شاءالله مبارزات کنونی منجر به ریشه‌کنی این رژیم و آزادی فلسطین شود.

وی همچنین گفت: در لبنان طرح مقاومت فرهنگی در برابر دشمن صهیونیستی را آغاز کردیم، مردم لبنان متقاعد شده که باید برای مقابله با دشمن صهیونیستی که هر روز بر تجاوزگری‌های خود در شهرهای لبنان ادامه می دهد، متحد شوند، ان شاءالله مبارزات ملت جنوب لبنان به پیروزی خواهد انجامید و فلسطین را با پیروی از رهنمودهای امام (ره) آزاد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha