• شنبه / ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403031207628
  • خبرنگار : 71516

حزب‌الله لبنان مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد/ خسارات شدید به کریات شمونا در پی حملات

حزب‌الله لبنان مواضع صهیونیست‌ها را هدف قرار داد/ خسارات شدید به کریات شمونا در پی حملات

رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار در شمال اراضی اشغالی خبر دادند. در حالی که مقاومت نیز مسؤولیت حمله به مقرهای صهیونیست‌ها را برعهده گرفت.

به گزارش ایسنا، مقاومت لبنان در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت جسور ساختمانی را که سربازان دشمن صهیونیستی در شهرک «شومیرا» در آن مستقر شده بودند، با موشک هدف قرار دادند.

مقاومت لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از مردم و مقاومت در غزه و پاسخ به تجاوزات دشمن صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، ساختمان محل تجمع سربازان دشمن در شهرک «نطوعه» را با موشک هدف قرار داد.

مقاومت لبنان همچنین تاکید کرد: مبارزان ما در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و پشتیبانی از مقاومت جسور و پاسخ به حمله دشمن صهیونیستی به یک موتورسیکلت در شهرک «مجدل سلم»، حمله هوایی را با چند پهپاد به محل استقرار گروه زرهی اشغالگران در شمال پادگان «یفتاح» انجام دادند و سربازان و افسران دشمن را هدف گرفتند که منجر به تلفاتی در بین آن‌ها شد.

مقاومت لبنان قبلا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: مبارزان مقاومت در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین و مقاومت جسور آنها صبح امروز(شنبه) پایگاه «البغدادی» را با موشک هدف قرار دادند.

همچنین رسانه‌های عبری از به صدا درآمدن آژیر هشدار در کریات شمونا و اطراف آن به ظن نفوذ پهپاد از جنوب لبنان خبر دادند.

رسانه‌های عبری زبان در این باره گزارش دادند موشک‌هایی به مقر فرماندهی تیپ شرقی اسرائیل ۷۶۹ در کریات شمونا در الجلیل علیا شلیک شد که منجر به آتش سوزی در آن شد.

رسانه‌های عبری زبان همچنین گزارش دادند برق مناطق وسیعی از شهرک کریات شمونا به دلیل شلیک موشک‌ها از لبنان قطع شد.

شهرداری کریات شمونا اعلام کرد به دلیل حملات موشکی از لبنان، خسارت‌های شدیدی به زیرساخت، ساختمان‌ها و خودروها وارد شده است اما کسی آسیب ندیده است.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت پایگاه نظامی کریات شمونا خسارت شدیدی دیده است.

به گفته منابع آژیرهای هشدار در شتولا و نطوعه و کریات شمونا در الجلیل علیا به دلیل شلیک موشک از جنوب لبنان به صدا درآمد.

به گفته منابع، موشک‌های اسرائیلی که برای رهگیری موشک‌های حزب‌الله شلیک شد در شهرک‌های میس الجبل و حولا در جنوب لبنان منفجر شدند.

رسانه‌های عبری گزارش دادند صدای چهار انفجار در شمال اراضی اشغالی شنیده شد.

پیش از این رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند: آژیرهای هشدار در منطقه مسکاف عام در الجلیل علیا در مرز با لبنان به صدا درآمد.

از زمان آغاز جنگ غزه مرزهای لبنان و اراضی اشغالی نیز شاهد تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی است.

حزب‌الله لبنان بر توقف جنگ غزه به عنوان شرط خود برای توقف حملاتش علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرده است.

حملات حزب‌الله لبنان که در حمایت از مقاومت غزه و پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به غیرنظامیان در جنوب لبنان انجام می‌شود، به کابوسی برای شهرک‌نشینان صهیونیست تبدیل شده است که چند ماهی است از ترس، از مناطق شمال اراضی اشغالی فرار کرده‌اند.

به گفته رسانه‌های عبری ده‌ها شهرک در شمال اراضی اشغالی به دلیل حملات حزب‌الله تخلیه شده و این مناطق شبیه شهر ارواح شده است. ساکنان شهرک‌های شمال می‌گویند کابینه نتانیاهو آن‌ها را به حال خودشان رها کرده است و فکری برای حل بحران شمال نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha