• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 1403031107293
  • خبرنگار : 71518

نکونام: تا ثانیه آخر برای قهرمانی تلاش‌ می‌کنیم/ ۳ ساله قرارداد دارم

نکونام: تا ثانیه آخر برای قهرمانی تلاش‌ می‌کنیم/ ۳ ساله قرارداد دارم

سرمربی استقلال گفت: واقعا خنده‌دار است که تیم ما تا ثانیه آخر برای قهرمانی می‌جنگد اما هوادار در ورزشگاه نداریم.

به گزارش ایسنا، جواد نکونام ظهر جمعه در نشست خبری پیش از بازی استقلال و پیکان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران، گفت: با وجود یک فصل پر از اتفاقات عجیب و غریب که در فوتبال ما می‌افتد همه تیم‌ها امسال با وقفه و تعطیلات زیادی که در لیگ اتفاق افتاد سال سخت و پرفشاری داشتند. آخرین بازی ماست و اهمیت بازی کاملا مشخص است و همه بازیکنان واقف به اهمیت این بازی هستند.

سرمربی استقلال افزود: مقابل تیمی بازی داریم که خوب و قابل احترام است و با توجه به شرایط جدول احتیاج به امتیاز این بازی دارند. امیدوارم بچه‌ها با تمرکز و توان بالا در این بازی به میدان بروند تا به موفقیت برسند.

او درباره برگزاری بازی در ورزشگاه دستگردی، گفت: این اتفاق فقط در فوتبال ایران می‌افتد و هیچ جای دنیا به این شکل نیست. دوستانی که روز اول برنامه لیگ را می‌نوشتند باید این فکر را می‌کردند که ما وقتی دو استادیوم بزرگ نداریم که دو تیم بزرگ کشور در آن‌ها بازی کنند نباید چنین برنامه‌ریزی می‌کردند. شاید فکرش را هم نمی‌کردند که کار به این شکل شود که روز آخر قهرمان مشخص شود. به هر حال این اتفاق از بی‌برنامگی فوتبال ماست. واقعا خنده‌دار است که تیم ما تا ثانیه آخر برای قهرمانی می‌جنگد اما هوادار در ورزشگاه نداریم. این برنامه‌ریزی اشتباه از طرف کسانی بوده که برنامه‌ریزی کردند و حتما باید زودتر درباره آن صحبت می‌شد. ما نتوانستیم ورزشگاه را تغییر دهیم شاید اگر تیم دیگری بود می‌توانست این کار را انجام دهد!

وی درباره این که گفته شد برای حضور مهمانان تیم استقلال کارت ملی ارائه شود، گفت: به ما گفتند کسانی که قرار است با تیم بیایند را معرفی کنید که من گفتم مگر بازی با هوادار در دستگردی از کسی کد ملی گرفتند که حالا مو را از ماست می‌کشند؟ البته از روز اول برای ما همین بوده است. وقتی بازی بدون تماشاگر است ۵۰ یا ۱۰۰ تفر فرقی ندارد. در فوتبال ما اتفاقات عجیبی می‌افتد که در هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

نکونام در ادامه در پاسخ به این سوال که بر خلاف او که درگیر خیلی از مسائل بوده، سرمربی پرسپولیس آرامش کامل داشته است، خاطرنشان کرد: زمانی که کار را در استقلال با آقای کریمی شروع کردیم کارها را انجام می‌دادیم و هیچ مشکلی وجود نداشت اما با تغییرات مدیریتی مشکلات و اختلافاتی به‌وجود آمد که به تیم ضربه زد. اگر رقیبان ما در بالای جدول سال بعد نیاز به ۴ بازیکن داشته باشند ما به ۸ بازیکن نیاز داریم چرا که ما امسال شرایط سختی را تجربه کردیم و شرایط برابری نداشتیم. طبیعی است وقتی همه چیز به نفع یک کسی باشد. وقتی مربی عوض می‌کنند ببینید بازیکن گرفتند بالای یک میلیون دلار پول دادند. اتفاقات داوری و مدیریتی هم نداشتند خب معلوم است آرام هستند و مشکلی ندارند.

سرمربی استقلال مدعی شد: برای اینکه ما از صدر پایین بیاییم اتفاقاتی افتاد که باورکردنی نبود اما الان همه چیز در آرامش و سکوت است. برنامه ما از روز اول این بود که برای تیم با همه وجود زحمت بکشیم و الان هم خوشحالیم. همه تیم این کار را انجام دادند و تا ثانیه آخر هم می جنگیم. امیدواریم که فردا قهرمان شویم. بعد از آن برای سال بعد برنامه‌ریزی می کنیم. تا ثانیه آخر بازی فردا تلاش‌مان را می کنیم.

وی درباره ادعای اوایل فصلش مبنی بر این که مسائل خارج از زمین را بلد است و از جنس خودشان است، گفت: چیزی که به من مربوط است را گفتم اما این که چقدر بتوانیم در میان این اتفاقات از تیم و باشگاه دفاع کنیم دست من و استقلال نیست چرا که یک سازمان‌هایی درباره استادیوم و شرایط و حساسیت بازی و محل بازی و غیره تصمیم گیرنده هستند. من مربی هستم و حواشی فوتبال را می‌توانم مدیریت کنم اما سایر مسائل دست ما نیست.

نکونام درباره بازی مس رفسنجان و پرسپولیس و این که چقدر امیدوار است شرافت فوتبال حفظ شود؟ گفت: درباره فوتبال من اعتفاد و اعتماد کامل به همه دارم. درباره بازی قبلی هم صحبت‌هایی شد که بازی با شمس آذر چطور بوده اما من حتی بازی را هم ندیدم چون اگر اتفاقی هم افتاده باشد غیر از این که باعث ناراحتی و تاسف باشد فایده دیگری ندارد. محروم نویدکیا را سال‌هاست می شناسم و می‌دانم چطور آدمی است. بازیکنان‌شان هم تلاش‌شان را می‌کنند تا بهترین بازی‌شان را انجام دهند. تمرکز ما روی بازی خودمان است و تلاش می‌کنیم بهترین بازی‌مان را انجام دهیم باقی آن دیگر دست خداست که ببینیم چه سرنوشتی برای ما رقم زده است. این که ما تا دوهفته قبل صدر بودیم، خودمان تا دو روز شرایط خوبی نداشتیم. اگر جا عوض بود و تیم‌های دیگر بالای سر ما بودند و این اتفاق می‌افتاد شرایط فرق می کرد اما تیمی با این همه مشکلات صدر بوده و پایین بیاید درک می‌کنیم که هوادار ناراحت باشد. این اتفاقات در کورس فوتبالی می‌افتد. همه ما زحمت‌مان را کشیدیم و تا آخر می‌جنگیم.

او درباره وضعیت روابط خود با مدیران جدید استقلال، استوری فرهاد مجیدی و این که گفته شده دو عضو هیات مدیره جدید موافق ماندن او نیستند، گفت: من قرارداد ۳ ساله با استقلال دارم. از روزی که تغییرات انجام شده آرامش داریم و می‌دانیم تمرکزمان فقط باید بر روی فوتبال باشد. کاملا تمرکز داریم. این که سال بعد چه اتفاقی قرار است بیفتد ما جلسه داشتیم و حتی با بازیکنان مدنظرمان برای فصل بعد صحبت کردیم. قطعا بعد بازی آخر دنبال نهایی کردن قراردادها هستیم. صحبت رسمی همین است که گفتم. از این صحبت‌ها در فوتبال‌مان زیاد داشته‌ایم.

نکونام درباره این که امسال انرژی زیادی بابت مسائل غیر از فوتبال صرف کرده است، گفت: از روزی که مدیریت جدید آمده از حق و حقوق استقلال دفاع می‌کنند اما قبل از آن من و کادر فنی و بازیکنان درگیر این جنگ نابرابر بودیم. از روزی که تغییرات شده این کار انجام می‌شود و واقعا پیگیر هستند. من از آقایان عسگری، شهریاری و سمیعی ممنونم که کنار ما بودند تا ما آرامش داشته باشیم.

سرمربی استقلال، درباره اظهارات برخی بازیکنان استقلال بعد از بازی با نساجی در مورد بازی پرسپولیس واستقلال خوزستان که مشاهده نکرده‌اند، گفت: بازیکن قطعا بعد بازی ناراحت است و تحت تاثیر اتفاقات قرار می‌گیرد. می‌توانند صحبت کنند. ما با فولاد پرسپولیس را در زمین خودمان بردیم؛ بعد از بازی به جای این که فنی حرف بزنند گفتند ما را می‌خواستند این‌طور کنند و آن‌طور. بعد از بازی ببیند چه کار کردند؟ یک‌ نفر فنی حرف نزد و نگفت که یک موقعیت هم نداشتند. خب چرا فنی حرف نزدند؟ چون شرایط جدول برای آن‌ها سخت بود. این شرایط در فوتبال طبیعی است. هر کس نسبت به شرایطی که دارد حرف می‌زند. یک بخش این بود که ما بد بودیم و حواس‌مان به نتیجه تیم دیگر بود که نتیجه روی سکوها اعلام می‌شد. شرایطی پیش آمده که ناراحت کننده بوده است و بازیکن هم حق دارد حرف بزند. هر تیمی حق دارد از خود دفاع کند.

نکونام درباره تجارب فصل جاری خاطرنشان کرد: من سال اول حضورم در استقلال بود و بعد از سال ۹۲ که با این تیم قهرمان شدیم الان به عنوان مربی این‌جا هستم. تمام تمرکزم روی این بود که با وجود شرایط سخت بهترین عملکرد را داشته باشم. برای سال بعد قطعا نکاتی دیگر است که به ما کمک می‌کند. خیلی نمی‌شود باز صحبت کرد اما مسائلی هست که سال بعد به ما کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: اولا این که آخر فصل قطعا برای ما شیرین تمام می‌شود. مگر آرسنال دوم شد ناکام بود؟ نه. به هر حال منچستر سیتی شرایط بهتری داشت و قهرمان شد. امسال روز اول کسی فکر نمی‌کرد که حتی بین ۳ تیم برتر باشیم. مربیان خارجی شناخته شده این نظر را داشتند اما با همت بازکینان باشگاه و کادر توانستیم به این موفقیت برسیم. شاید یک تیم به جام برسد اما ما شرایط سختی داشتیم و واقعا از جان مایه گذاشتیم. هواداران ما سنگ تمام گذاشتند. به عشق آن‌ها آمدم و تا آخر می‌جنگم. برنامه ما برای سال بعد هم این است ‌که یک تیم خوب ببندیم. صحبت این بوده که یک تیم خوب در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha