• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403031007146
  • خبرنگار : 50616

دانشگاه شمال آمل نخستین المپیاد علمی درون دانشگاهی را کلید زد

دانشگاه شمال آمل نخستین المپیاد علمی درون دانشگاهی را کلید زد

ایسنا/مازندران دانشگاه شمال آمل، نخستین المپیاد علمی درون دانشگاهی را با رقابت پرشور دانشجویان این واحد دانشگاهی اجرایی کرد.

در این رقابت علمی که یکی از مهمترین برنامه‌های چشم‌انداز چهار ساله دانشگاه شمال بوده است، بیش از ۳۰۰ دانشجو پس از سه دهه دراین واحد دانشگاهی با هم رقابت کردند.

رییس دانشگاه شمال درخصوص برگزاری نخستین المپیاد علمی درون دانشگاهی به خبرنگار ایسنا گفت: این المپیاد به پیشنهاد ریاست دانشگاه به منظور تشویق دانشجویان برای مطالعه و تحقیق در رشته های متنوع در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه شمال برگزار شد.

دکتر حسین رنجبر افزود: دانشجویان شرکت کننده دراین المپیاد علمی در رشته‌های حقوق، مدیریت و حسابداری از دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، رشته‌های معماری، برق و مهندسی پزشکی از دانشکده فنی و مهندسی و رشته علوم ورزشی از دانشکده علوم ورزشی با هم رقابت کردند.

وی، همچنین اهمیت برگزاری این المپیاد را در ایجاد طراوت و حس رقابت میان قشر جوان عنوان و اظهار کرد: در کنار رقابت‌های هنری و ورزشی باید رقابت‌های علمی نیز برای جوانان برگزار شود و به این حوزه نیز بپردازیم، زیرا جوان باید همواره در یک فضای رقابتی باشد که بتواند در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

رییس دانشگاه شمال ادامه داد: باید بهانه‌های این تلاش را ایجاد و فضای دانشجویی را از خمودگی و سکون خارج کنیم؛ برگزاری المپیادهای دانشجویی نیز از برنامه‌های عمده‌ای است که در این راستا وچشم انداز چهارساله این دانشگاه طراحی شده‌است.

دانشگاه شمال آمل نخستین المپیاد علمی درون دانشگاهی را کلید زد

رنجبر، با بیان اینکه نخستین دوره المپیاد علمی قطعا نواقص و کمبودهایی دارد و باید درجهت ارتقای آن در دوره‌های بعدی تلاش شود، تصریح کرد: در دوره‌های بعدی المپیاد علمی دانشجویی، در رشته‌های بیشتری نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: از هدف مهمی که در برگزاری این المپیاد دنبال می‌کنیم، با توجه به مأموریت‌ها و رسالت‌های دانشگاه شمال آمل به‌عنوان یکی ازدانشگاه های مهم ومحوری آموزش عالی استان، نگاه به سطح آموزش عالی و ارتقای علمی دانشگاه در سطح منطقه و استان است. بر این اساس برنامه دیگر دانشگاه این است که بتوانیم این المپیاد را در سطح دانشگاه‌های استان برگزار کنیم که حرکتی در راستای ارتقای سطح علمی دانشگاه و استان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha