• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403031007138
  • خبرنگار : 50549

معرفی ۸ عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد

معرفی ۸ عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی در جلسه امروز فرمانداری ۸ عضو هیات اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد انتخاب و معرفی شدند.

محسن داوری امروز ۱۰ خرداد در جلسه انتخاب معتمدین و تشکیل هیات‌های اجرایی انتخابات ریاست‌جمهوری که در فرمانداری مشهد برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهانش، اظهار کرد: بر اساس قانون باید از بین ۳۰ معتمد ۹ نفر را برای عضویت در هیات‌های اجرایی انتخاب کنیم که یک نفر توسط شورای شهرستان و هشت نفر در این جلسه انتخاب خواهند شد.

وی افزود: تا کنون دو جلسه ستاد انتخابات استان برگزار شده که ۲۳ مصوبه داشته است. بر اساس تجربه در انتخابات مجلس، تغییراتی در کمیته‌های انتخابات ایجاد شده و چند بخش را اضافه کرده‌ایم. ما یک کمیته هیات اجرایی داشتیم که بر حسب تجربه، سه کمیته دیگر شامل کمیته‌های تأمین اقلام، رصد فعالیت انتخابات و آموزش را هم اضافه کردیم.

فرماندار مشهد بیان کرد: کمیته رصد فعالیت انتخابات توسط اتاق وضعیت تشکیل شده و این تجربه‌ای بود که در انتخابات مجلس به دست آمد. در این کمیته رسانه‌ها و کسانی که می‌خواستند انتخابات را رصد کنند، به راحتی در فرمانداری حاضر شده و مراحل انتخابات را نظارت می‌کنند.

داوری با اشاره به اینکه در مشهد انتخابات مجلس در ۱۴ حوزه و ۲۳ منطقه برگزار شد، گفت:  برای انتخابات ریاست‌جمهوری در ۱۶ حوزه و ۲۵ منطقه فعالیت خواهیم کرد. تمام توان‌مان را به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم انتخاباتی پرشور با تحقق چهار محور مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت برگزار کنیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه از فردا جانمایی شعب اخذ رای انجام می‌شود، عنوان کرد: رای‌دهی در این دوره از انتخابات هم به روش دستی و هم به روش الکترونیکی انجام خواهد شد.

همچنین محمدکمال سرویها، رئیس دفتر شورای نگهبان در خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: در حادثه اخیر ما چند نفر از بهترین خادمین کشور را از دست دادیم، لذا امید است این تهدید را با انتخاب یک رئیس‌جمهور مقتدر به فرصت تبدیل کنیم.

وی خطاب به اعضای هیات اجرایی انتخابات گفت: از آنجا که شما نخبگان سیاسی شهر هستید، در هر صحنه‌ای نمی‌توانید حاضر باشید، چرا که ممکن است به منزله طرفداری از یک نامزد خاص حساب شود. هرچند خود شما به عنوان معتمدین به این امر واقف هستید که باید در جایگاه بی‌طرفی باشید.

در این جلسه که از ۳۰ معتمد، ۲۵ نفر حاضر بودند، حاضرین خود را معرفی کرده و سپس انتخابات بدون حضور خبرنگاران انجام و نتایج پس از انتخابات اعلام شد.

بر اساس اعلام فرماندار مشهد، با توجه به رأی‌گیری انجام‌شده از میان نمایندگان اقشار مختلف شهر، به ترتیب حسن موحدیان، حسین شادکام، محمدرضا قلندرشریف، مسعود میرزایی، محمد آصفی، محمدتقی فخریان، محمدرضا کلائی و فاطمه رحمانی به عنوان اعضای هیات اجرایی در انتخابات پیش‌رو مشخص و وظیفه نظارت بر سلامت صندوق‌های رای و شمارش آرا را عهده‌دار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha