• پنجشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403031007047
  • خبرنگار : 71489

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور:

آخرین نظرسنجی‌ها تا ۳ روز قبل مشارکت بالای ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد

آخرین نظرسنجی‌ها تا ۳ روز قبل مشارکت بالای ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور با تاکید بر این‌که «وزارت کشور مشکلی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات ندارد»، گفت: ما از نظر امنیتی مشکلی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات نداریم و زیر ساخت آن هم وجود دارد اما این موضوع به توافق میان وزارت کشور و شورای نگهبان بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، سید مجید میراحمدی رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور عصر پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری الکترونیکی انتخابات اظهار کرد: ما از نظر امنیتی مشکلی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات نداریم و زیر ساخت آن هم وجود دارد اما این موضوع به توافق میان وزارت کشور و شورای نگهبان بستگی دارد.

وی با تاکید بر این‌که «از نظر وزارت کشور مشکلی برای برگزاری الکترونیکی انتخابات وجود ندارد»، گفت: بنا بود برای انتخابات ۱۴۰۴ این کار به طور کامل برگزار شود ولی همانطور که آقای شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور توضیح داد، وزارت کشور آمادگی برگزاری الکترونیکی به میزانی که الان آمادگی زیر ستختی فراهم شده است را دارد.

رئیس کمیته امنیت انتخابات کشور همچنین درباره وضعیت امنیت برگزاری انتخابات پیش رو عنوان کرد: تاکنون هیچ مشکل امنیتی نداشتیم و نخواهیم داشت و بر اساس نظرسنجی‌های روزانه‌ای که صورت می‌گیرد، برآورد ما این است که انتخابات ۸ تیر پرشور، رقابتی و سالم و در امنیت کامل خواهد بود.

میراحمدی درباره پیش‌بینی‌ها در خصوص میزان مشارکت در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط وزارت ارشاد برای ما ارسال شده بود، تا ۳ روز قبل مشارکت بالای ۷۰ درصد بود.

وی در پایان در پاسخ به پرسشی درباره تعداد افرادی که به دلیل عدم احراز شرایط اولیه نتوانستند امروز برای داوطلبی کاندیداتوری ریاست جمهوری ثبت نام کنند عنوان کرد: تعداد آن‌هایی که واجد شرایط نبودند را نمی‌دانم اما براساس آنچه از طریق سامانه استعلامات فراجا انجام شده نزدیک به ۲۰ نفر به مرحله استعلامات سوء پیشینه رسیدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha